Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

avd Q63?

Skrivet av Sandra

Jag har förstått att det vårdas en hel del hjärebarn på avdelningen. Är det någon här som har varit där? Jag ska själv dit med min lille kille, men i ett annat ärende. Är de snälla? Har tidigare skräckupplevelser med hårthänta sköterskor mm.. Och orolig moder som man är.. Ja, ni vet. Jag vill bara höra om era erfarenheter därifrån!

Tack på förhand, Sandra
Svar på tråden: avd Q63?

På Q63.....

Skrivet av  Elin å Emmy
Finns det massor av trevliga systrar å doktorer! Vi har varit där några månader totalt (tror att det är 4 mån) och har av alla dessa pass och byten av personal som man avverkar när man ligger inne så länge, inte träffat på en enda som varit dum el knepig..... Alla är väldigt förstående och gulliga. Dock är hela upplägget av rum och samligsrum väääldigt dumt, man vill inte sitta och bli smittade samt att man inte har någonstans att umgås på om man skulle vilja det.... Jag hoppas att du träffar någon som du känner mer för och att ni så kan sitta på rummen och skvallra loss lite och hjälpa varandra för det blir ju trots allt lite ensamt ibland..... Iaf om man är där längre tid..... Lycka till!
 

Super på avd Q63

Skrivet av  maria m viktor 0320 & hugo 0006
Jag låg sammanlagt 6ve på Q63 i början av året och har trots eländet med sjukt barb bara goda och trevliga erfarenheter då det kommer till personalen.
Jag som oxå bor över 30mil ifån S-holm blev väl omhändertagen då jag inte fick så mkt besök pga av avståndet.
Mitt barn hade inte problem med hjärtat utan med tarmarna men det ska väl inte göra någon skillnad förutom att läkarna inte är dom samma.
 

Bara bra erfarenheter..

Skrivet av  Katarina med Maja
från Q63!!!!!!!
Dessutom är det jättebra med föräldraköket så att man kan fixa lite "krubb" åt sig själv och slipper gå och köpa sig mat hela tiden.. (trist och rätt dyrt..speciellt om man ligger inne länge..)
Du behöver inte oroa dej!
Hälsn Katarina
 

Japp :-)

Skrivet av  *Annsan v 9 med Linnea 0205**
Vi låg inne på q63 med våran dotter, det var sommaren 02, hon föddes med wpw (hjärtrusningar) Jag måste säga att det var en toppenavdelning, vi kände oss trygga och jättenöjda med den vård vi fick. De var jättemjuka och vänliga, du kommer säkert trivas för det gjorde vi utan tvekan. Vi brukar hälsa på när vi är på återbesök på avdelningen brevid.

 

Artiklar från Familjeliv