Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alva 2 år!

Skrivet av Jennie & Alva
I dag fyller min skrotunge två år! Det är helt otroligt vad tiden går fort.
Innan jag somnade i går låg jag och tänkte på hur det var för två år sedan, Alva är född kl. 00.57, påmindes om hur jobbigt jag tyckte förlossningen var - trodde aldrig hon skulle komma ut *ler*.
Hur oroliga vi var när hon inte ville äta och vi inte förstod att hon var så sjuk. I dag är det nästan det som jag blir mest rörd över när jag tänker tillbaka. BB på väg kom hem och skulle hjälpa till med amningen och Alva bara skrek som en gris och det var 100°C varmt ute, svetten och mjölken sprutade om mig...
Om chockbeskedet vi fick nyväckta kl. 02.30 den 8/6-04, att Alvas läkare ville tala med oss på IVA. Alla tankar som kom på väg ner till avd - är hon död??
Men nej hon var inte död, hon var född med ett komplext hjärtfel! Vaddå hjärtfel? Kan man ha fel på hjärtat??
Helikopter till Gtb för Alva och tåg för oss. Nästan nyförlöst förälder som knappt visste vad förälder var!

Nu har som sagt två år gått och vi har vuxit in i våra roller som föräldrar till ett hjärtebarn - det bästa barn man någonsin kan ha (ursäkta alla andra...).

Jag är oerhört tacksam för alla erfarenheter jag samlat på mig och alla underbara människor jag mött IRL och på nätet under denna tid - TACK för att ni finns!
Usch, nu börjar jag bli sentimental också, dags att sluta.
Tack för att ni tog er tid med min svamliga historia!

Svar på tråden: Alva 2 år!

HURRA HURRA !!! GRATTIS ALVA!!

Skrivet av  Katarina med Maja
Vet du jag, "bearbetar" ALLT vid varje födelsedag.. dagarna var ju så laddade, och de hände SÅ mkt på SÅ kort tid...det känns som om man har en dokumentärfilm inombords som spelas upp.. dag för dag..

ALVA,
STORA GRATTISKRAMAR Från oss, ha en fantastisk dag med mycket tårta och paket!!!!!!!!
 

Sådann tur Alva har=)

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..både fylla år och ha en mamma som du...
Kan faktiskt tycka att Hjärtebarnen sätter guldkant på tillvaron....
Flashbacks får jag oxå o jag anser att jag hade världens tur trots alla dessa otroliga o turer vi hade både inför förlossningen(den tog 44 timmar o slutade med akut kejsarsnitt), att Zacki kom ut livlös, att rätt läkare jobbade på Danderyd som kunde både rädda o upptäcka att det kunde vara ett hjärtfel, transporterna från Danderyd till Astrid Lindgrens o KS( först ansåg de att jag kunde legat kvar på DS men Harri tittade avdelnings sköterskan i ögonen o sa att DU går ett stort misstag ifall vår son dör...Mimmi har inte ens fått hålla i honom än ju)
Att tvingas ligga på en avdelning i en stor 4 bäddsal ENSAM o inte hade de kopplat in larmknappen,o ligga i en säng i 3 timmar o ropa, nattpersonalen kom dock snabbare än kvickt för de hörde o med deras hjälp satte eld i baken på resten av personalen på KS..hade turen att få vara på ALB hela dagen om jag ville o sov bara på KS..Med nattpersonalens medgivande och stöttande skrev jag ut mig på Måndags morgonen eftersom vi skulle ju till GBG o ZAcki kunde flygas vilken dag som helst bara det fanns plats i planet, jag ville hem..(Zacki född på Fredagen d. 22 mars02)packa gosa med tjejerna som vart Adopterade av mina föräldrar fran den 20 mars tom 26 april det året eftersom så lång tid tog det för oss att verkligen komma hem...
 

Grattis Alva!!

Skrivet av  Pia & Mimi
Två år, då är man riktigt stor. Vilken underbar tid att fylla år på! Stor kram från Pia, Tommy och Mimi
 

Hipp hipp Hurra!!

Skrivet av  Karina och Tilda
Hej på er!!!
Grattis Alva på 2 årsdagen!!
Tänk vad tiden går fort. Tycker det känns som alldeles nyss vi var nere i Göteborg samtidigt men det är ju faktiskt över 1 år sedan.
Här är det bara bra. Tilda mår riktigt bra, hon har ökat 2 kg (sen op i feb) och håller på att lära sig krypa. Det känns som en helt ny unge. I augusti ska hon kollas för klaffläckaget.
Ät mycket tårta, Alva och ha en skön sommar.
 

Nu fick du mig att gråta!!

Skrivet av  Majsan & Casper
Först ska jag säga GRATTIS till Alva. Tänk att åren rinner ivär så fort. Casper blir två på onsdag. Jag blir så sentimental när jag är inne på eran hemsida eller när jag läser det du skrivet. Man minns den svåra tiden så klart igen på något sätt.
Men skönt att det är över och att Alva och ni har det bra.
Längesedan jag var här nu och skrev för datorn har krånglat så mycket.
Hoppas fortfarande på att vi ses i sommar.

Kram till er alla.
Majsan och Casper
 

Hej Majsan!

Skrivet av  Jennie & Alva
Kul att höra från Dig! Hoppas att ni alla mår bra och att Casper växer och blir stor!!

Har fortfarande förhoppning om att vi ska komma ner till västkusten i sommar, det gäller bara att få ihop det där med ekonomin... Har haft många utgifter under året som gått iom husrenoveringen!
Lovar att jag hör av mig i förväg om vi kommer ner!!

Må så gott och ge Casper många grattiskramar från oss alla!
 

Stort tack för alla hälsningar! (IMT)

Skrivet av  Jennie & Alva
Tack!
 

Artiklar från Familjeliv