Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alltid är det nåt...

Skrivet av Sussie och Svante
Hej!

Var i kontakt med sjukhuset idag angående Svantes ökade trötthet och viktminskning. Han hade ju magsjuka för en månad sen, och eftersom han har hjärtat så trodde de att han helt enkelt kunde ta lite längre tid på sig att hämta sig. Men de ville ändå att vi skulle prata med vår läkare som kommer tillbaka i mitten av Juli så att de eventuellt får kolla honom.

Sen passade jag på att fråga om Svantes eksem som han har runt ögonen och har haft någon månad. Efter lite prat så kom det fram att Svante sedan en förkylning i våras har varit hostig, speciellt när han anstränger sig. Så kanske är han allergisk (vilket ligger i släkten), och kanske astma...

Så nu fick vi en tid till allergiavdelningen eftersom de måste veta att han är ok i luftrören inför operationen i höst. Jag hoppas och tror att det inte ska vara något, men det är ju jättebra att de kollar upp det!

Nu blir det kvällen med TV!

Ha det!

Sussie och Svante
Svar på tråden: Alltid är det nåt...

Ja...

Skrivet av  Aidans mamma
hoppas att det går över och inte är något mer. Men, det är ju bra att de kollar saker extra noga. Första gången Aidan skulle opereras fick han - naturligtvis - influensa och var rejält rosslig. Då åkte jag till vårt sjukhus för att kolla upp honom och se om det var ok att åka till Göteborg. Den gången hade jag tyvärr otur och träffade en tämligen ointresserad doktor (inte "vår") som inte tyckte att det fanns några hinder att åka till Göteborg. Så det gjorde vi, men vi fick åka hem igen den gången.
Tur i alla fall att ni har lite tid att utreda saken, men jobbigt är det när det liksom händer än det ena, än det andra.
 

Artiklar från Familjeliv