Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ASD, öppen ductus, läckande klaff.....

Skrivet av Almas mamma
Hej, undrar om det finns någon vars barn har dessa hjärtfel eller liknande. På vilket sätt är de i så fall påverkade?
Svar på tråden: ASD, öppen ductus, läckande klaff.....

tillägg till ovanstående...

Skrivet av  Lasse och Eva, tacksamma för svar
Operation ska ev göras när hon är kring året. Finns det någon vars barn genomgått denna operation? Och kallar er kardiolog det också för "skönhetsfel"?
En hjärtkat blev vi lovade i år men den har skjutits upp. Någon som vet hur nära operation man brukar göra hjärtkat?
 

vad är hjärtkat?

Skrivet av  Marielouise o Matilda
har undrat länge. Vi ska till Lund imorgon och jag hoppas att vi får et op datum.
 

hjärtkat..

Skrivet av  Eva
Hej, en hjärtkateterisering är en undersökning där en kateter förs in i ett blodkärl via ljumsken och upp till hjärtat. Där mäter man hjärtrummens olika tryck, och man kan ta ett blodprov direkt från katetern.
En undersökning som ofta är nödvändig för att ställa en exakt diagnos. Informationen hämtad ur Hjärtebarnsboken. En mycket bra och begriplig bok tycker jag!! Den kan man beställa ifrån hjärtebarnsföreningen tel:08-442 46 50 ca 100kr.
 

hm...finns det fler av oss....

Skrivet av  Almas mamma
alltså, jag menar "Almas mamma"? Jag håller mest till på Vårbarn-00....men nu kikade jag bara in här och såg "mitt" namn....Undrar vem du är....
 

Fler av oss...

Skrivet av  Almas mamma oxå
Hej,jodå, här finns en Almas mamma till. Eva heter jag och vår Alma är 8mån. Vem är du? Vårbarn-00 vad är det?
 

Hej Almas mamma!

Skrivet av  Almas mamma igen....
Lite om oss finns på infot(du vet hur man gör det va?). Min Alma är 7 mån (2/5), har 6 tänder o rött hår. Alma kom till världen fullt frisk men med kejsarsnitt.
Vårbarn-00 finns länge ner bland Snackämnena(Våra barn).Du/ni kanske hittar dit oxå!
Hej då!!
 

Artiklar från Familjeliv