Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

AV-commune/AVSD

Skrivet av Sissela
Jag väntar mitt första barn och har fått reda på att barnet har en hjärtmissbildning som heter AV-commune. Jag undrar om det är någon som vet hur långtidsprognosen ser ut för barn med detta handikapp, efter operation. Lever man ett förhållandevis normalt liv efter en sådan operation (om den går bra). Tacksam för alla svar- hälsningar från en orolig blivande mamma
Svar på tråden: AV-commune/AVSD

Min dotter

Skrivet av  Maria mElin
hade ett komplett AV-commune. Hon opererades i Göteborg när hon var 5-6 månader med mkt. bra resultat.
Det läcker lite i en klaff men det är inget som hon känner av alls.
Hon är 2år nu och vi går på koll 1g/år, det kan bli att läcka mera i framtiden,men oftast brukar det gå bra.
Men du har en tuff tid framför dig nu med op och oro.
Skickar en styrkekram!!!. Fråga gärna om du vill veta mera om hur det var för oss.

 

till Maria m Elin

Skrivet av  Sissela
Hej-tack för ditt svar. Jag kan inte förstå vad som händer- fick det här beskedet i torsdags. Jag undrar, hade Elin någon annan typ av sjd/missbildning då hon föddes? Jag har förstått att det här hjärtfelet är associerat till Downs syndrom, vi har gjort ett kromosomtest som inte visat något men jag vågar inte lita på något längre. Hur har det gått för Elin i övrigt? Kan hon gå på dagis? Jag är så fruktansvärt ledsen och orolig över allt. Vad har läkarna sagt om långtidsprognosen för barn med AV-commune? Förlåt för alla frågor, jag har egentligen 1000 frågor till. Om du vill får du gärna maila mig på min privata e-mail: [email protected]
Jag är otroligt tacksam för att jag får komma i kontakt med någon som varit med om det här. Kram
 

Artiklar från Familjeliv