Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjärtkateterisering???

Skrivet av Jolines mamma
Hej jag har en dotter född augusti -04 som skall genomgå en hjärtkateterisering om några veckor, då hon har en förträngning på klaffen i lungpulsådern! Är det nån som har erfarenhet av en sådan operation??
Skulle gärna vilja ha lite info om det och hur de mår efteråt!! Tacksam för svar!!
Svar på tråden: Hjärtkateterisering???

Linus gjorde

Skrivet av  Malin & Linus 031201
det när han var 3 veckor gammal.
Barnen blir sövda och jag tror att det hela tog någon timme eller så.Vi fick sedan komma till uppvaket och sedan var det ner till avdelningen.
Linus mådde väldigt bra efteråt.
Han hade bara ett litet plåster i ljumsken.
Tror att du kan läsa mera på hjärtebarnsföreningen. Vet inte ifall man kallar det för operation. Man gör det för att kunna få bättre bilder hur det ser ut. Görs väl oftast när man inte får fram tillräckligt med bilder via ultraljudet. Så var det för oss.

 

Benjamin har...

Skrivet av  Nickan med lilla B
...gjort en när han var ca 7 mån. Det räknas som en undersökning tror jag. Det "värsta" är sövningen. Det är ju aldrig roligt. Men av själva proceduren märktes inget på honom efteråt...bara av sövningen...han är alltid väldigt påverkad av den. Dessutom fick vi glada nyheter efter undersökningen så det kändes bara positivt.

Vi ska göra en ny nu i vår...nu är B 4 år gammal.
 

Isak har..

Skrivet av  Jenny m Isak01 & Viktor040723
..också gjort en, då var han 2 år. Sövningen var värst, ingreppet tog bara nån timme och efteråt mådde han bara bra. Vi var bara där i 3 dagar, 1:a dagen var det undersökningar, 2:a var själva ingreppet och 3:e dagen fick vi åka hem.
 

Tack för svaren!!!

Skrivet av  Jolines mamma
ja man är ju lite orolig när de ska in å "gräva" i min lilla flicka!! Nej,skämt åsido (för det måste man faktiskt) det är ju jättebra att det finns så många duktiga läkare!! Ska bli skönt när det hela är över!!
Tack igen!!
 

Artiklar från Familjeliv