Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hoppas att alla BB tar till vara på...

Skrivet av Mimmi & Zacki
...detta, som jag läste i dagens af.
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,557594,00.html
Svar på tråden: Hoppas att alla BB tar till vara på...

Jo...

Skrivet av  Nahna m. Eddie 03 + bf 1/2
man hoppas ju det. Det kan ju inte vara så svårt att lära sjukvårdspersonalen hur man anväänder en pulsoxymätare, med tanke på att vi "noviser" har ganska god kunskap om hur de funkar...
 

Helt otroligt att de

Skrivet av  Malin & Linus 031201
inte tänkt på detta tidigare.
Det går ju så snabbt att kolla det.
 

Hoppas jag verkligen!

Skrivet av  Annelie m Ella
När vår Ella föddes i maj med helt stängd aortaklaff, så fanns det inte ens en fungerande saturationsmätare på vårt sjukhus (Karlskoga) som kunde mäta hennes syresättning. De hämtade en på IVA när de började bli stressade men den funkade inte på så små barn. Så det blev ambulans till Örebro bara ett par timmar gammal. Där kunde de genast konstatera att det var allvarligt och hon flögs med helikoper till Göteborg samma kväll.
Ibland undrar man vad pengarna går till lokalt. Ska kopiera denna länk och skicka den till våra landstingsråd. Någonstans borde man väl kunna omprioritera för att hitta dessa pengar. Nästa gång kanske ett barn dör. Ella var stark som tur var.
 

Blev glad att läsa detta!

Skrivet av  gunilla
Vi var med i den studien för att ta fram riktvärden på hur saturationen skulle ligga, och testade olika typer av saturationsmätare. Vi var en av de familjer som åkte hem med ett döende barn utan att veta om det, så jag blir verkligen glad att läsa att det händer något med det där, så att så få som möjligt måste hamna i den situation som vi hamnade i.

Boris sa att de varit 6 andra familjer under rätt kort tid, nåt år eller två, som åkt hem på samma sätt med samma fel utan att veta om att något inte stod rätt till. Det är så lurigt med just HLHS (och några av de andra ductusberoende felen) att inget varken hörs eller syns förrän det är försent.

Ryser lite men är ändå glad att läsa den artikeln, tack för att du la ut länken Mimmi, jag skulle aldrig sett den annars.
 

Artiklar från Familjeliv