Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En presentation(av mig Mia)

Skrivet av Mia m.Simon,Hanna & Daniel
Hej, tänkte att jag skulle presentera mig litgrann för er. Jag heter Marie,men kallas för Mia här på AFF.
Den 18/10-04 föddes vår pojke Daniel med akut kejsarsnitt i v 33, min moderkaka hade lossnat. Han vägde 2006g och var 44.5 cm när han föddes. Vi låg på neonantalen där det upptäcktes ett VSD. De skulle bli operation om han skulle bli sämre.
Han blev tyvärr sämre och han fick hjärtsvikt. Den 1/12 beslutade de att han skulle på operation. Han var nu mycket dålig. Hans hjärtljud började gå ner och han slutade att andas. De sprang med honom från IVA till OP. Vi har nog aldrig varit så rädda i hela vårt liv, jag lovar. OP gick bra och han blev stabil, vi kunde andas ut då nästa snesteg kom, han fick en infektion i sin CVK. Den natten trodde vi att vi skulle förlora honom helt. Våra anhöriga kom och vi satt och vakade över honom.
Han nöddöptes den 3/12 till Daniel Erik Forsström.
Men som i ett under så vände allting och han blev succesivt bättre. Vi kunde andas ut..
Jag tror att en ängel vakade över oss som såg till att Daniel överlevde.
Han mår bra idag, och han äter som en häst, han ammas.
Han väger nu 3100 och är 51 cm lång.
Vi hade tur som fick behålla honom.

Vi har även Simon som är född april-00 och Hanna som är född aug-02. En flat-coated retriver vovve har vi också på 1 år.
Min man heter Michael och är 28 år, själv är jag 25 år.
Allesammans bor vi i Umeå.

Jag kände att jag blev tvungen att skriva av mig litegrann här. Kommer säkert att skriva mer sen och fråga er en del, ni är ju proffs.
Jag håller även till på ankomst dec-04, eftersom de var i dec han egentligen skulle föddas.
Många kramar från Mia.
Svar på tråden: En presentation(av mig Mia)

Hej!

Skrivet av  Annelie m Ella 041205
Grattis till din lilla pojk och lyckönskningar från en familj som vet hur det är att "rivstarta" ett nytt liv på det sättet. Så skönt att han mår bra idag, det gör vår tjej med. Hon är så fint "lagad" att ingen som ser henne kan tro att hon fick börja sitt liv som hon gjorde.

Kramar från oss!
 

Hej!

Skrivet av  Pia & mimi
och välkommen. Grattis till grabben, jag har också en Daniel! men han är 23 år nu och storebror till Mimi, som är vårt hjärtbarn. Hon är 15 år och hade Pulmonalis atresi med VSD. Hon hade ingen lungpulsåder alls, och hål mellan kamrarna. Hon är opererad tre gånger, sista gången var när hon var 6 år. Hon har en storebror till, Tomas, som är 22 år.
 

Artiklar från Familjeliv