Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Faster om transposition

Skrivet av Agneta o Johan
Hej!!
Vet någon hur det gått för den lille pojken med transposition som hans faster skrev och undrade??
Är förresten ny här, har läst mycket men inte skrivit förut.
Jag har själv en liten Johan som föddes med transposition 030630. Ha´re bra alla!!!
Svar på tråden: Faster om transposition

Hej...

Skrivet av  Faster
Han gjorde switchen i dag i Lund och det gick enl planen! Tyvärr fick gossen även syrebrist i samband med födseln så han har fått en hjärnskada på syncentrat som de inte vet hur den kommer påverka honom i framtiden... Men vi får hoppas att han snart får komma hem snart i alla fall och börja sitt "normala" liv med sin mamma och pappa. Ni som gjort switch; hur länge fick ni stanna efteråt?

Tack för att du frågade!!! Hur är det med din pojke nu?

 

ca 1½ vecka

Skrivet av  joppo m.3pojkar
tror jag det blev för oss nere i göteborg sen fick vi komma till vårat "hem" sjukhus och där var vi nästan en vecka tror jag. Det kan pendla mellan 1-2 veckor sa dom till oss i göteborg beroende på hur barnet repar sig efter operationen.

William fick en infektion av nått stygn så därför blev det en sväng på sjukhuset hemma oxå. Hoppas allt går bra med den lille och att han snart får komma hem.

 

Tre veckor!

Skrivet av  Majsan och Casper
Hej. Vi låg på Östra i tre veckor efter switch op. Men sedan var det direkt hem. Behövde aldrig mellanlanda på "vårat" sjukhus i Trollhättan. Det var prat på det först men jag blev aldeles hysterisk över att behöva åka dit oxå.
 

Hej igen faster

Skrivet av  Agneta & Johan
Vad skönt att höra. Vi blev kvar 3 veckor. Skulle åkt hem efter 2, men på morgonen då så upptäckte de att Johan fått in luft bakom lungan, så vi blev kvar en vecka till. Vi fick ha honom hos oss på Ronald sista 3 dagarna, sen slapp vi mellanlanda på vårt sjukhus hemma. Han har mått jättebra hela tiden, är alltid glad och full av energi. Han har fått efter op en förträningen på lungartären, som vi inte vet än om och när något måste göras. Hoppas allt går bra med den lille gossen.
 

Faster, jag skrev fel...

Skrivet av  Agneta & Johan
Vi var kvar två veckor efter switchoperationen och var där en vecka före. Skulle åke hem redan en vecka efter, men då blev det med Johan lunga.
 

Artiklar från Familjeliv