Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hemma igen *långt*

Skrivet av marita och prins Teodor
Hej på er! Nu har vi kommit hem och Teodor klarade flygningarna bra. Bråkade inte med personalen när man skulle gå igenom komtrollen. Dom tog honom åt sidan för han har ju pacemaker och fick inte passera den vanliga vägen. Dom kroppvisiterade honom och han stod där med uppsträckta armar och skrattade. När planet lyfte somnade ham så då blev man lite orolig. Den gjorde han både när vi åkte dit och hem.

När vi åkte hem trodde jag att våran sista stund var kommen så jag har mått lite dåligt. Känner mig fortfarande skakig. Dels var det oväder så planet for och hoppade. Helt plötsligt kommer en värdinna och skriker åt ett par som sitter ett par rader framför oss att dom måste flytta på sig. Hon sliter ut dom från stolarna och hastar sig in mot fönstret som finns precis framför vingarna. Hon ropar och trycker på knapparna och alla värdinor springer dit och ser aldeles skräckslagna ut. Men säger inget till oss.

Jag hör ur motorerna tystnar ner och tror att det är motorhaveri. Tillsist hör man att någon säger insulinkänning. Då visade sig att det sitter en tredje person längst in vid fönstret som kommit i koma.
Tror inte jag vill flyga mer. Annars var veckorna på cypern bra. Men glädjem fanns inte riktigt pga allt som hände i asien.
Hoppas ni har det gott nu väntar vi på besked från göteborg om op. på Teodor som dom skulle ha gjort i nov. men har skjutit upp det till början av året.
kram från oss.
Svar på tråden: Hemma igen *långt*

Vilken resa!!!

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
Förstår att den var otäck...men skönt att ni är hemma och välbehållna. Hoppas att ni snart får en op tid så ni får det överstökat...

Välkomna hem, kram Linn och Isaac.
 

tack...

Skrivet av  marita och prins Teodor
det är skönt att ha båda fötterna på jorden igen.
kram marita
 

Välkomna hem!

Skrivet av  Jennie & Alva
Skönt att höra att ni haft en fin semester, trist med omständigheterna på hemresan!

Vad bra att allt funkade med Teodor, förstår att ni varit lite oroliga.

Vad ska göras på Teodor vid nästa op? Är det TCPC? Hoppas att ni får besked inom kort.
 

Tack...

Skrivet av  marita och prins Teodor
ja det är skönt att vara hemma nu. Teodor väntar på att fortsätta vidfa lungartären. Dom gjorde det i maj förra året men vågade inte ta allt på engång. Det gör dom med ballongsprägning så han slipper ju öppna bröstkorgen. Vi fick inbjudan till ärsmötet i dag ska ni dit i år igen? Ha det så gott.
 

Ja då,

Skrivet av  Jennie & Alva
vi dyker upp i Södertälje igen! Alva får bli hemma även detta år, så får vi lite "vuxentid" - vet av erfarenhet från andra aktiviteter att det inte blir så koncentrerat när hon är med...;o)

Kommer ni med hela familjen?? Hoppas vi ses!
 

OJ då!

Skrivet av  Pia & Mimi
det var ju inget bra slut på semestern. Hoppas det gick bra för diabetikern.
Mimi somnar också när vi flyger. Men jag tror att det har med spänningen att göra. De är så förväntansfulla, spända osv för resan så när de väl kommer på planet så släpper allt och då somnar de. Mimi kan sova i flera timmar, dag som natt. Vi har ju flygit rätt mycket med henne och det har alltid varit så.

 

ja det gick bra....

Skrivet av  marita och prins Teodor
för diabetokern men jag blev så lättat att det "bara var det så jag mitt ego tänkte okej var det bara det" Jag är ju själv diabetiker. Ha det så gott vi syns i mars eller?
 

jajamensan

Skrivet av  Pia & Mimi
vi ska dit. Till Södertälje på årsmötet alltså, för er som undrar vad vi pratar om.
 

Då är vi fler

Skrivet av  Jennie & Alva
som ska slåss om lotterivinsterna... Ser fram emot att få träffa er igen!
 

I år får Ni träffa vildingen=)

Skrivet av  Mimmi & Zacki
Zacki kommer med o slåss om lotterivinsterna=) Fast datorvinsten e jag inte ett dyft intresserad av längre....
 

Artiklar från Familjeliv