Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Beställningssortimenet

Skrivet av Bosse , tycker om whiskey
SKOTSK MALTWHISKY : Beställningsvara
Knockando (nr 70526) finns i bolagetsbeställnings
sortiment. Där finns det flera mycket goda
drycker, bolaget har dragit in ganska många drycker från sitt ordinarie sortiment och lagt i best.sort.
Ända skillnaden är att man måste beställa varan på ett
bolag så kommer den dit ett par dar senare. Ingen
extra kostnad.
Svar på tråden: Beställningssortimenet

Tack Bosse

Skrivet av  Christopher
Med hjälp av numret fick jag fram den på systembolagets site. Om man sökte på namnet Knockando fick jag en träff: Königsmosel Riesling (???)

Inte heller hittade jag den bland Skotsk maltwhisky. Systembolaget må kunna vin&sprit, men de verkar behöva hjälp av någon databaskunnig - det känns litet fel att man skall behöva känna till numret för att hitta det man letar efter.....

 

Ooops, fel av mig

Skrivet av  Christopher
Man kan visst hitta den om man uttryckligen anger att man vill söka i beställningssortimentet.

Varför göra sökningsfunktioner som skiljer på hur systemet har definierat en viss vara när det som visas är att jag söker bland alla varugrupper? Aaaarghhh!
Det de behöver är tydligen inte en databaskunnig utan en som är kunnig på hur man bygger gränssnitt....
 

Framför åsikten till bolaget

Skrivet av  Bosse
Håller med dig att det är lite bökigt att man måste
välja rätt sortiment först. Du kan väl gå in på bolagetssida och framföra åsiskten om du inte redan
har gjort det. Kan tänka mig en förklaring till detta
dock, det kan vara så att man vill begränsa antalet
sökningar i "hela" sortimentet för att få ner
belastningen på servern. För övrigt finns det
mycket goda whiskeys i best. sort. ta fram en lista
på Skots maltwhiskey och häpna över reslutatet.
 

Borde väl det

Skrivet av  Christopher
Jag hittade inte så där omedelbart någon mailadress, men tittade inte särskilt noga heller. Jag var fullt upptagen med att dregla över whiskyn i beställningssortimentet. Sedan tittade jag i priskolumnen....

Nåja, någon flaska Knockando skall det väl kunna bli plats för framöver! Kan man köpa Bowmore på bolaget kan man köpa Knockando.
 

Ser fram emot Dittomdöme på Knockadon Christopher.......imt

Skrivet av  Farsan
.
 

Fast det får nog dröja...

Skrivet av  Christopher
Jag blev akut tvungen att skaffa en ny bil, så det blir till att suga på ramarna ett tag. Smakar inte lika gott som whisky!
 

Artiklar från Familjeliv