Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bil fråga!

Skrivet av Magnus
Jag vet,jag border ställa frågan inne på Bilsnack (och det har jag gjort - men vill gärna ha mer svar)

Så jag hoppas det är ok att jag ställer frågan även här inne.

Jag och min fru har hittat en Volvo v70 AWD-98/automat vxl som har rullat ca 10000 mil. Bilen är fullutrustad med all tänkbar utrustning.
Begärt pris är 179.000.
Vad tycker ni?
Är priset rimmligt?
(stavas det så?! *skrattar*)

Svar på tråden: Bil fråga!

På A svarar jag....

Skrivet av  Pappa F. - inte biltokig
ingen aaaning, men jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på en sån bil....

...och på B svarar jag... ...att rimligt stavas med ett m. ;)
 

Har precis

Skrivet av  Mange
som F iiiiingen aning, men på något sätt tycker jag att priset verkar vara r i m l i g t ;-)
 

Kolla in...

Skrivet av  Smålandspappa
www.bytbil.com - där kan du jämföra och få lite uppfattning om det är ett någorlunda rimligt pris.

Lycka till
 

Varför Volvo???

Skrivet av  Pappa Jimmy
Visst är Volvo säkra, fina bilar men Audi är också säkra och fina. Audi A6 2.7 tiptronic quattro t.ex inga fel :) Förlåt om jag hackade på Volvo men jag är nämnligen Audifrälst. Men vill du ha en Volvo är det självklart du ska köpa en. Men priset var högt tycker jag. Tittade på www.bytbil.se där jag såg många V70 AWD under det priset. Kolla där om du inte redan gjort det:)
 

Jäklar, vad...

Skrivet av  Dr Feelgood - köpte bil för 5000
... dyrt. Jag skulle hellre lägga pengarna på ett annat märke och dessutom komma billigare undan. Volvo är inte den enda säkra bilen, som Pappa Jimmy antyder här nedan.

Men, det är klart, har man råd och tycker att det är värt varenda spänn, då är det väl bara att slå till...
 

Artiklar från Familjeliv