Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ardbeg

Skrivet av Vindaloo
Jag vill rikta några varningens ord till alla mina medkonsumenter av maltdrycker… Plockade upp en flaska Ardbeg på Arlandas taxfree häromsistens och redan samma kväll ville jag inspektera inköpet. Kartongen var fin och flaskan välfylld, men den (flaskan) hade ingen plombering över korken, vilket jag tyckte var lite underligt. Kom inte ihåg om det brukar vara så eller inte, men funderade lite på saken och blev till slut misstänksam om att den flaska som jag hade köpt hade blivit öppnad och kanske fått sitt innehåll utbytt. Jag blev helt enkelt tvungen att provsmaka innehållet, det verkade OK.

Fast helt kunde jag inte släppa tanken på att det kanske borde ha varit en plombering. Jag funderade ett tag och blev till slut paranoid nog att på vägen hem igen kika in på Gardemoens taxfree och kontrollera deras Ardbegutbud. När jag undersökte flaskorna där såg jag (mycket oroande) enbart plomberade flaskor, och blev helt övertygad över att min flaska hade blivit manipulerad. Så vad göra? Rusa in på Arlandas taxfree och beskylla dem för fusk? Utan att veta säkert? Jag gick runt och kände mig lurad, osäker och oroad över att ha blivit förgiftad ett tag och efter att ha funderat länge och väl rusade jag till slut iväg och köpte mig en av de plomberade flaskorna på Gardemoen för att få klarhet i mysteriet.

Väl hemma hällde jag upp två likadana glas och jämförde färg, lukt och smak, och jag kan konstera att jo, det är äkta Ardbeg i båda flaskorna. Efter att ha undersökt saken ytterligare kan jag också konstatera att kartongerna är limmade på olika sätt och att den flaska jag köpte på Arlanda tillhörde ett äldre parti, och att de på den tiden inte plomberade sina flaskor.

Så nu sitter jag här med två flaskor… Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter så att ni där ute inte behöver oroa er i onödan och drabbas av det ni också.



Det var f.ö ett betydligt bättre pris på Gardemoen.
Svar på tråden: Ardbeg

Har faktiskt inte provat

Skrivet av  Christopher
Några andra märken som du tycker liknar Ardbeg, bara så att man får en uppfattning?
 

Artiklar från Familjeliv