Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är vi ensamma ?

Skrivet av Robins pappa
Tja
Jag måste fråga. Är vi ensamma om att ha en underbar kille som skrattar och busar ? När samma kille en hel dag eller tre skriker för minsta lilla, bankar och slår och lever fan så fort han inte får som han vill? Han är 16 månader och visar på allra tydligaste vis vad han gillar och inte. Inatt vägrade han sova från 02 och framåt. NU vägrar han sova middag fastän han är dö-trött. Vad är det vi missar ? Vad är det han säger till oss som vi inte fattar ?
Svar på tråden: Är vi ensamma ?

Nej då

Skrivet av  Henrik
Känner igen precis allt du skriver och kan väl enbart säga att det är väl det ända sättet för en mycket vilsen liten själ att göra sig hörd förmodligen. Alla åldrar har nog sin egen speciella unika revoltprägel även om just den du nu upplever kan te sig något gnällig och omstörtande. Ibland ser jag tydligt att balansen mellan en "lyckad" dag och en dag av trots kan balansera på en mycket tunn tråd. En motgång kan lätt leda till ett helt hav av motsättningar. Men samtidigt så skall man nog aldrig underskatta barnets förmåga eller vilja till att kommunisera. Gnället, bråket, skriket och alla uttrycksmedel för en grym ångest över att inte kunna tala om vad man tycker helt enkelt. För tycker och vill, det GÖR de..;) Fan va djupt det blev men just nu börjar vår lilla dotter prata och man kan ju inte annat än njuta när man ser hennes glädje av att ha gjort sig förstådd. Svarade jag på din fråga? Hmm njaaee. :)
 

Nej, vi har en åttamånaders med

Skrivet av  PBSthlm
stark vilja. Igår sprutade det välling överallt när han vägrade äta den utan hellre ville dia.
Nappen tar han tag i och sen kastar han den all världens väg.....
Nä du är inte ensam...
 

Artiklar från Familjeliv