Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan man få lite tips av någon dektektiv här inne.

Skrivet av En pappa
Hur hittar man en person i sverige som försöker göra sig osynlig, personnummer finnes.
Svar på tråden: Kan man få lite tips av någon dektektiv här inne.

Kanske inte

Skrivet av  Andy
skall göra det ifall det finns en legitim anledning varför personen vill hålla sig undan?

Låter lite anonymt farligt detta tycker jag. Efter debatten om misshandlade, förföljda kvinnor så tycker jag att du får nog förklara lite mer?
 

Håller med dig Andy!

Skrivet av  Ziggy
Känns inte helt "hundra" att svara även om jag har svaret.
Kruxet är väl att oavsett syfte så går det också att "förklara" skälet på vilket logiskt sätt här.

Tack för att du uppmärksammade detta så att jag inte bara svarade av slentrian.

Om "En pappa" har schyssta avsikter så kommer han säkert att hitta lösningen på sitt problem ändå!
 

Enkelt

Skrivet av  Christopher
Det är bara att polisanmäla. Har personen legitima skäl att hålla sig undan får du ingen hjälp och då vill jag inte heller lämna den även om jag kan tänka mig hur man skulle gå tillväga. Om personen har gjort något olagligt och inte borde hålla sig undan hjälper polisen dig.

Se där, tulipanaros!
 

Skattemyndigheten

Skrivet av  Emil
Ring skattemyndigheten. De kan se vilken adress personen är folkbokförd på om du har personnumret. Om inte personen har skyddad identitet så klart...Annars tror jag du kan ringa vägverket, om personen i fråga äger en bil vill säga. De har nog också adressen.

Hoppas du har ärliga avsikter!
 

Artiklar från Familjeliv