Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

HJÄLP MIG!

Skrivet av Joa
Jag vet inte vad vi ska göra! Jag har en son som är 4.5 år. Han bor med sin pappa vv och där får han spela spel på dator och xbox. Inte här hemma för vi har annat för oss. Men ibland spelar han lite supermario med sina systrar. Hos pappan är det spel som jag nu fått veta är från 16 år!!! VARFÖR gör man så mot sin son?? Det är skjutspel och massa andra läskiga saker men pappan säger att han så görna vill och det är inget blod! MEN! Det är väl inte det som är grejen??? Snälla- vad ska jag göra när inte pappan fattar vad som är farligt med dessa spel för små barn??
Svar på tråden: HJÄLP MIG!

Kan bara säga

Skrivet av  Åsa w
Sätt en gräns NU,
har en halv bror som är 14 år idag.
Han bodde förrut varannan helg hos sin pappa från 3 års ålder.
Precis som du beskriver så fick han göra sånt, se vuxenfilmer, spela vuxenspel.
Han är världens räddaste, drömmer ofta mardrömmar och har haft en snevriden verklighetsuppfattning.
Droppen var när han var 9 år och vaknade mitt i natten och bara skrek.
Han var helt övertygad om att det var någon som stod i hans rum och skulle döda han, de blev tvugna att åka in akut till barnpsyk då han fick en psykos.

DET ÄR så viktiga år de första åren, även fast det kan verka som det små hanterar det bra så kan saker komma upp i betendenmönster senare.

SOm vi som fick reda på vad allt handlade om när min bror var 9 år, han hade ju lovat att inte brätta något om spelen och filmerna för oss.
Men pappan blev tvungen att berätta när bror fick psykosen.

SÅ ta med pappan till BUP barn och ungdom psyk. Så kan de förklara lite bättre
MVH åsa
 

Oj

Skrivet av  Joa
vet du, jag har ju fösrökt att förklara för den här pappan att det är jättedumt och att vi ju vill vår son det bästa så att han snälla snälla kan väl låta honom spela spel för SIN ålder!! Det finns ju så många!! Men han verkar inte fatta...jag blir så ledsen....
När sonen kommer hem till mig så är han ofta ledsen o så och jag förklarade för Pappan att han kanske inte törs vara ledsen hos honom utan att det kommer här hemma , så han lovade att sluta med de spelan..men jag VET ju inte!!! Fy vad det gör ont!!
 

Artiklar från Familjeliv