Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur hantera gnäll-skrikiga 2,5-åringar???

Skrivet av dåliga mamman
Eller de är ju inte 2,5 än men snart...

Jag blir nästan knäpp av deras GNÄLL och SKRIK för ALLT och INGET... Ja de är ju gulliga och trevliga och roliga och underbara också förstås, men ibland är det skitjobbigt nu.

Tack och lov går de ju på dagis men sedan när man hämtat dem börjar ju oftast infernot... Redan vid mellanmålet (som oftast äts hemma då de äter det så sent på dagis) om saften eller vad det är inte kommer fram tillräckligt fort eller står fel eller stolen står fel eller de inte får hjälp med nåt direkt (som de oftast skulle klara själv) osv osv...

Oftast går ju gnället i STEREO också med två barn som gnäller och skriker samtidigt, eller turvis, vi har haft en riktig skit-dag idag efter vi kom hem, till slut gapar och skriker även jag och "slänger ner dem" i soffan vid tv:n eller hotar med att de får gå upp på övervåningen/sova, de fick gå upp till sist och stå där och skrika bara för att jag skulle få ett "break" men det blir det ju liksom inte bättre av, herregud man agerar ju hur barnsligt som helst själv, jag vet, men vad f-n ska man göra, eller ja, jag vet väl en del smarta sätt att hantera det men hur klarar man det då det bara skriker i ens egna nerver och öron av deras gnäll och bråk och skrik? ya ochgin med små avbrott här och var...

HUR klarar ni det????????????????? Hur gör ni????????
Svar på tråden: Hur hantera gnäll-skrikiga 2,5-åringar???

jaaa...

Skrivet av  Isa
det är väl så det är att ha flera barn *ler*. Här gnälls det, kivas, bråkas också hela tiden ibland känns det som. Jag blir jätteirriterad och trött på det. Säger till och säger till...osv. Oftast hjälper det ju bara för stunden.

Sen kan de leka jättebra andra stunder och då får man njuta *s*.

Tror de flesta har det såhär faktiskt...

Kram
 

Artiklar från Familjeliv