Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tips vid flygresa??

Skrivet av Maria m Hampus 030322 + bf 19/3
Är det någon som har förslag på hur man skall få killen på 1½ år att svälja vid start och landnign?
Är näsdroppar något att tänka på innan??
Svar på tråden: Tips vid flygresa??

festis med sugrör

Skrivet av  KMCB
eller om han fortfarande använder nappflaska så ta en napp med litet hål och ge honom vatten/saft/dricka...

har fungerat jättebra för oss varje gång.

Däremot har jag aldrig använt näsdroppar - jag tycker inte det har behövts.
 

Samma här!

Skrivet av  Lena
Att dricka något, vadsomhelst, särskilt under landning har gjort att det släppt i öronen på sonen. Näsdroppar kan man ha om barnet är rejält snuvigt, då sväller det av.
 

Brukar inte göra nånting...

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Men om barnen är förkylda när vi flyger så får de alltid näsdroppar. Mina barn brukar inte klaga alls, det är först nu när dottern är 5 år som hon ens har börjat kommentera lock för öronen. När de var bebisar så brukade jag amma vid start och landning. Napp kan man ju också ha.
 

Jag har

Skrivet av  Isa med A, Japan
använt näsdroppar om han har varit minsta snuvig och sedan en nappflaska vis start och landning. Men då måste han vara lite hungrig för att dricka. Vad tycker han om att dricka?
 

Tack för svaren

Skrivet av  Maria m Hampus 030322 + bf 19/3
Han dricker fortfarande vatten ur nappflaska så det får bli så och även en festis ifall vatten inte duger just då. Annars får han bara saft när han är sjuk så det blir nog lyxigt så det räcker.
Tack för tipsen.
 

Vi flög nyligen.

Skrivet av  S
Då hade jag ooh dottern några ploppar i öronen .Dom var jättebra. Kommer ju inte ihåg vad dom heter men vi köpte dom på Arlanda.
 

Vi ammar

Skrivet av  Enna
Ammar man inte är napp ett bra substitut, nappflaska med vatten fungerar också eller helt sonika låta barnet skrika för även om det är jobbigt för övriga passagerare så släpper skriket trycket i öronen.

Är han snorig så här i vintertider så ge näsdroppar en halvtimme-timme innan för att rensa luftvägarna.
 

Artiklar från Familjeliv