Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

7 månaders som skriker vid påklädning

Skrivet av Linn
Jag har en liten pojke på 7 månader som blir jättearg när man skall klä på honom. Oavsett om det är ett par strumpor eller overall... Han protesterar och vrider och vänder sig som bara den...
Om man skall klä på honom massa kläder så börjar han med att vara jättearg, sen går det över i mer och mer ledsam gråt, så att han är mer ledsen än arg... Och värst är det om han dessutom är trött!
Nu vet jag att inte vi är unika med detta problem. Av vad jag har sett så verkar de flesta småttingar bli så när det är dags för påklädning...
Men vad skall man göra åt det???
Vad kan man göra???
Vilket är det bästa sättet tycker ni???
Svar på tråden: 7 månaders som skriker vid påklädning

Det går över

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
Det brukar gå i perioder. Försöka få påklädandet att gå så snabbt som möjligt så det jobbiga går över fort eller att försöka leka och dra ut på det så att barnet kanske inte hinner bli så upprört.
Prova lägg honom ner på golvet när du klär på så blir det inte lika jobbigt för dig som att försöka klä på honom i famnen.
 

Periodvis....

Skrivet av  cd
var vår son likadan när han var riktigt liten. Men det var allra jobbigast när man skulle trä något över huvudet tyckte han, typ tröja, body mm.
Han avskydde det. Men helt plötsligt gick det över och sedan dess har det aldrig varit n ågra problem. Han är nu 13 mån och säger ingenting vid påklädning.
 

Artiklar från Familjeliv