Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad göra???

Skrivet av Tjatmamman
jag har två söner, den ena fyller 5 i januari, den andra är 2år och 2månader. De är hopplösa just nu. De springer omkring och skriker välter stolar. Skrattar när den ene gör illa sig. Säger man till dem så bara skrattar de. När man är hemma med bara en av dem så är de jätte gulliga, men är båda två hemma så är det highlife här. Jag och min man vi försöker aktivera dem, så att det inte ska bli skrik och bråk. Men man har ju inte tid hela tiden. Man ska laga mat, städa, diska osv. Vad kan man göra som förälder när ingenting fungerar? Det känns som man är inne i en ond cirkel och bara är en tjatmamma.


Svar på tråden: Vad göra???

Men köper hörselskydd

Skrivet av  Jämställd pappa
börjar med yoga och väntar på att de skall flytta hemifrån. Nej skämt och sido man väljer att ta tvisterna och så är man bestämd och tydlig. Men aktiverar dem och låter dem vara delaktiga.
 

Sånt görs i sov/lekrummet

Skrivet av  Sterna
och ingen annanstans.
Kanske jobbigt att införa men skönt när det sköts.
Här hemma behöver jag bara påminna om att skrik och bollspel är i lekrummet så går liten dit och fortsätter.
 

Om du har möjlighet

Skrivet av  Lotta
så kan du kanske säga att de får hoppa och stoja i ett speciellt rum, kanske om ni har ett lekrum eller deras egna sovrum. Förslagsvis något som ligger så avskilt som möjligt! ;-)
 

Tack för era svar.

Skrivet av  Tjatmamman
Tack för era svar.
 

Artiklar från Familjeliv