Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ledsen

Skrivet av M mT
Idag har vi möblerat om så att vår son som är 14 mån har fått eget rum. Det behövdes eftersom han blir störd ibland av min fästmans väckarklocka mm. Vi har gjort så att vi flyttat vår dubbelsäng upp till övervåningen.

Nu sitter jag här med värsta separationsångesten. jag har sovit isamma rum som min son ända sedan han föddes och det känns nästan som att jag överger honom nu. Jag är visserligen gravid igen och kanske är extra känslig men det känns jättejobbigt faktiskt. Tittar man in i sovrummet ser det så himla tomt ut där vår säng stod, och varenda natt är jag van vid att höra vår underbara son småsnarka och snusa i sin säng. Usch vad jobbigt det känns.
Svar på tråden: Ledsen

Jag känner igen det där

Skrivet av  Sofia*
MIn stora flcika hade sin säng i vårt rum länge. Hela första året sov hon i min famn. Lillan sover fortfarande hos oss, hon fyller snart 5. VIsst är det mysigt men ack så trångt!
Men så länge din son är nöjd tycker jag du ska stoppa undan känslan att du överger honom. Var glad över att du kan ta det så lungt att första steget iväg från dig bara handlade om några meter och en trappa. Tröstkramar! (och fungerar det inte får ni väl lägga en madrass på ert golv där han kan sova de nätter det behölvs)
 

Artiklar från Familjeliv