Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur tätt har ni mellan barnen?

Skrivet av Jen med Nova 040107 + gravid
Hej på er.
Testade positivt i måndags vilket kom som en riktig chock (har inte ens fått tillbaka mensen efter det att Nova föddes + att vi skyddat oss alltid, men något har ändå gått fel.) Vi satt och pratade om syskon härrom veckan och kom fram till att vi skulle vänta några år,vi vill förbättra våran ekonomi samt flytta till nått eget (bor i hyresrätt) men det var ju innan vi visste att jag var gravid. Står nu i valet och kvalet för vad vi ska göra.

Vill nu ha era erfarenheter om syskon. Hur tätt har ni mellan era barn och vad tycker ni om det? fördelar nackdelar? Tacksam för era åsikter
Svar på tråden: Hur tätt har ni mellan barnen?

Åh så kul...

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + v.23
att du är gravid igen! :)

Jag hoppas ju på att ni behåller den....men jag förstår eran tanke om att bättre på ekonomin och så.

Det kommer ju vara 2 år och 7 mån mellan Nathalie och bebisen som ligger i min mage.
Jag hade gärna haft tightare mellan barnen men Ted ville vänta lite så jag väntade och så äntligen har jag fått som jag ville. :)

Undra hur långt gången du kan vara då...har du pratat med mvc om att göra vul för att se hur långt du har gått i graviditeten.

Själv har jag ju bf 1 feb och är nu inne i v.23 :)
 

är i 11:e veckan

Skrivet av  Jen med Nova 040107 + gravid
och har fortfarande inte fattat att jag är gravid.
Känns ärligt talat skitjobbigt. Känns inte alls som det kommer vid en bra tidpunkt, har så fullt upp med Nova.

Hur mår ni då? Vet du om det blir en flicka eller pojke?
 

Ok...

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + v.23
Jag förstår dig...det är ju inte ett lätt beslut ni ska ta.

Hoppas bara ni kommer fram till det beslut som känns rätt för er.

Det är ju inge kul att leva knapert...man vill ge sina barn allt. Och det kostar ju lite att ha barn tyvärr.

Visserligen om det är en flicka så kan den ju ärva det mesta. Men får man en pojke så måste man köpa alla kläder nya typ.

Ja då har du en vecka på dig att ta beslut...oj din stackare. Jag lider med er för att ni måste ta detta jobbiga beslut!

Jo med oss är det jätte bra...Och vi vet vad det är för nåt som gömmer sig i magen. Vi frågade på vanliga UL plus att vi var på sibyllekliniken igår och kikade och dom sa samma kön på båda ställerna. :)

Men vi ska inte berätta för någon ännu. Vi vill ju att folk runt om oss ska få skrocka lite och gissa på könet. :)

Du måste berätta sen hur du göra....du kan lägga till mig på snabbmess om du vill. cami_e heter jag....

Ha det bra..tänker på er!


 

Nämen!!!

Skrivet av  Kicki m Felicia 24/6-03 + bf 28/1
Vad e de jag läser?!?! Grattis!!! :))

Förstår era tankebanor men jag skulle ha valt att behålla barnet. Det är ju ändå ett syskon till Nova.
Har för mig att det tog ett tag att göra Nova också va? Isf skulle jag garanterat behålla det här barnet.

Jag tycker de e kul att de blir dryga 1½ mellan Felicia och lillknodden, jag tror de kommer att bli riktigt taighta och ha stor nytta av varandra.

Kram på er!!!

 

Hej hur är det?

Skrivet av  Jen med Nova 040107 + gravid
Än så länge vet jag verkligen inte hur vi ska göra, vill verkligen ha bättre ekonomi innan vi skaffar nästa barn. Har fått tid för skrapning på torsadg, men vet inte om jag kommer gå dit. Håller med om att det är ett syskon till Nova, men samtidigt så känns det fel att sätta ett barn till världen om man inte har ekonomi för det.
Kram på er! Hur mår du föresten? Har du en lätt graviditet?
 

Så svårt...

Skrivet av  Kicki m Felicia 24/6-03 + bf 28/1
När man inte känner att ekonomin funkar, de e ju liksom A och O. Hoppas du fattar ett beslut som känns rätt för dig. :)

Jo, här e allt bra förutom ryggvärken. Men men. :( Inget illamående längre och de e så skönt. :) Ska börja jobba igen imorgon och jag känner bara ångest, jag vill inte!!! Men de ju bara 4 mån så jag får väl stå ut.
Jag tjuvkikade kön igår...men kommer inte att säga nåt till nån eftersom det ska skrockas. Det vill jag inte missa!!! Efter v. 30 nångång så kommer vi att berätta vad de e. :)) Hihi!

Kram
 

Mellan

Skrivet av  Nilla m.Alexandra0105 & Zebastian031205
Alexandra o Zebastian är det exakt 2 år o 7 månader
 

ehm...

Skrivet av  Mli
...jag har 50 sekunder mellan mina...*S*
 

18mån

Skrivet av  Nina m. Colin & Aimee
mellan barnen har jag. Visst är det jobbigt ibland men fördelarna överväger tycker jag! Kika gärna in på snackgruppen tätt mellan barnen :)
 

3 år exakt

Skrivet av  Cia med Leia och Dante
och det funkar väll bra. När Leia var bebis ville jag ha minst 4-5 år till nästa bebis, så att hon skulle få vara liten länge. När hon blev runt året ändrade jag mig drastiskt och ville helst ha ett syskon så fort som möjligt. Så att barnen kunde ha lite mer nytta av varandra leka ihop osv. Nu blev det ju 3 år och jag tror det blir bra, dom kommer nog kunna leka med varandra fast dom inte är så tätt. Leia han dessutom bli rätt självgående innan hon fick syskon vilket är skönt.

Tror det blir vad man gör det till, Grattis!
 

Finns nog för och nack-..

Skrivet av  Hanna m. Mira & William
...delar med alla olika åldersskillnader. Tror inte det finns nått som är bättre eller sämre. Det är upp till föräldrarna att avgöra vad man orkar.

Jag hade gärna haft lite tätare det är 2 år och 4 månader mellan Mira och William... Och det går jättebra. Ingen avundsjuka knappt och den lilla som finns tar hon ut på mej och sin pappa istället för på lillebror...

hoppas ni kommer fram till ett bra beslut =)

Kram Hanna
 

Mellan

Skrivet av  Elin med B-I-S!
Bianca och Izabel är det 3 år och mellan Izabel och Sebastian är det 2 år.

Dom är nu 7, 4 och 2 år och jag 25 :)!
 

Artiklar från Familjeliv