Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

det är tvillingar.

Skrivet av gravida 14årigen som gjorde abort :(
jag skrev hit innan och rubriken var då \'\' 14 år och gravid\'\'.
jag har nu bestämt mig för en abort, och igår så var vi på Kvinnokliniken och gorde gynundersökning och ultraljud.
och det visade sig att vara tvilligar i min mage.
jag som känt mej så gravid tidigt i min graviditet och svullen om magen,som jag skulle gått in flera månader i graviditeten, men du förstår jag,
efter som det ligger två människor där inne.
nu kommer abortsen bli mkt tyggre, det känner jag redan nu... eftersom nu är det som \'\'2\'\' aborter.
men iaf - jag ska göra en medisininsk abort, och har redan tagit ett sånt där piller som stoppar själva graviditeten. På lördag, imorgon är den sorgsna dagen, då aborten sker på riktigt.
och nu är allt försent.
detta känns mkt tungt.
jag grät flera timmar i går kväll, när jag skulle lägga mej och sova.
det känns som jag är en mördare, för nu är det 2 st.
snälla, kan någon stötta mej, och ge mej lite råd?!
Ni själva kanske har tvillingar eller varit med om liknande smo jag varit?
kom och berätta och stötta mej, jag behöver verkligen få höra av fler än bara min mamma.
Tack på förhand!! :)


Svar på tråden: det är tvillingar.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva

Skrivet av  LisaV
jag vill dock önska dig lycka till och jag hoppas verkligen att du får allt stöd du kan tänkas behöva från föräldrar kanske en kurator osv. Jag kan bara föreställa mig vad du går igenom nu och skickar en jättebunt med kramar och tankar till dig.
 

KRAM!

Skrivet av  Kim
Vet inte mer vad jag ska skriva... men du borde söka proffshjälp, nån som du kan prata igenom detta med.
 

Du ska följa

Skrivet av  Nilla m.Alexandra0105 & Zebastian0312
ditt hjärta och göra vad som självklart är bäst för dej,skit sen i vad alla andra tycker o tänker för detta är ditt liv o det hade varit ditt ansvar.
 

Dubbel sorg...

Skrivet av  Har idag, som 22åring, en underbar son
Fy. Jag vill inte ens försöka förstå vad du går igenom. Stackars stackars dig.

Om du kan, försök tänka att det du gör är det enda rätta och att de är för barnens skull. De hade inte velat ha en mamma som inte kunnat ta hand om de.
Låt inte skuldkänslorna ta över.
Lev livet, passa på och njut. Flytta ihop med din kille kanske? Gör något roligt som får dig att må bra.
Jag vet inte vad jag ska säga förutom att jag personligen anser att du är jättemodig! Stark som attan! Bär med dig det och jag lovar att du kommer bli en fantastisk mamma. När du är mogen för det.
KRAM KRAM KRAM
 

Så bra sagt...

Skrivet av  Noelia
håller med till punkt & pricka. Skickar en Bamsestor trötskram till dig. Du kommer att klara detta men du kommer kanske behöva lite hjälp på traven.
Önskar dig lycka till med allt.
Kram
 

h7ände mej- valde annan utväg

Skrivet av  tvillingar- v 33+0
hej.. jag har varit med om nästan samma sak som du men valde att behålla dom, förstår ändå att du gjorde en abort vi skulle ha gjort det och hade tom tid till en abort men ärligt talat så tror jag inte jag hade gjort det även om det "bara" var en, jag var i v 13 när vi fick reda på det och det va längre än vi trodde. Jag har gått ut skolan och bor i hop med pappan så för oss fanns det inga hinder som det gör för dej.. hoppas att allt kommer att gå bra, håller tummarna!!
 

tror du verkligen

Skrivet av  Moa bf 24/1
att ditt inlägg är vad man vill läsa när man är i hennes situation?
 

och exakt

Skrivet av  ....
vad är det som inte är vad man vill läsa närman är i "hennes situation"??

Löjligt inlägg!!
Ser inte att du kommit med nått speciellt råd själv?!
 

håller inte med dej

Skrivet av  soffan m alice-99 o jacob-03
bara för att man är gravid med tvillingar betyder väl inte det att man inte kan ge stöd hon förklarar ju att deras livssituationer ser helt olika ut, hon har nog lättare än andra här att förstå vad hon går igenom.. tycker ditt inlägg var onödigt!
 

Jag har gjort en abort...

Skrivet av  M. Bulldeg
...och det känndes BRA och känns fortfarande BRA. Att ta beslutet var iofs. tungt men att ta tunga beslut är också en del av livet, och man växer med dem. Det kändes som en vändpunkt i mitt liv då jag började prioritera MIG och min egen utveckling istället för att hela tiden tänka på vad andra känner (inkl. den icke-tänkande cellklumpen som var det blivande fostret). Jag insåg att jag måste ge mig själv utrymme att växa och utvecklas för att kunna vara den människa och den mamma jag vill vara.
Jag förstår att det känns jättejobbigt nu, men när du jobbat dig igenom det här så tror jag att du en gång kommer kunna se tillbaka och tacka dig själv för att du inte blev tvillingmamma vid 14. Det är inte en sits man önskar någon.
 

Det

Skrivet av  Malin
kommer att gå jättebra. Att bli tvillingmamma vid 14 är inte att rekommendera. Tänk på dig själv. Passa på att vara ung. Lev livet. Du kommer att få barn en dag tids nog. Tro mig, jag var 15 år när jag fick barn, o ibland ångrar jag att jag inte prioriterade mig själv och utvecklades i min egen takt under tonårstiden.

KRAM!!!
 

Tvillingar är inte bara söta ...

Skrivet av  Pia med 4
Ja, jag fick min tvillingar som nr 3 & 4 när de andra var 1 och tre år gamla.
Jag skulle inte vilja ha haft dem som 14-åring även om aborten känns tung för dig och alla andra.
Du skall kunna ha roligt länge innan du får ta ett sånt ansvar som två bebisar betyder. Pappor brukar inte alltd vara så ansvarstagande när de är unga och två bebisar behöver minst två ansvarskännande föräldrar (eller substitut som morföräldrar).

Sköt om dig och njut av ditt liv nu!
 

Artiklar från Familjeliv