Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"ung" i gbg!!

Skrivet av liten
tycker det verkar finnas så många stockholmare här... finss det inga från Göteborg?? är själv 22 år och i mitt område har jag inte stött på så många unga mammor!! har en lite n kille på 8 månader...
Svar på tråden: "ung" i gbg!!

Hej!

Skrivet av  Caroline
Jag bor i Götet!
Kanske inte så jätte ung (26) men känner mig väldigt ung.
Jag har en son som är 2 1/2.

 

Fel...

Skrivet av  Caroline
Min son är 1 1/2.
 

En till

Skrivet av  Susanna med Albert
Här har du en till. Är 23år och min lille är tre månader snart :)
 

Skulle vara

Skrivet av  Caroline
jätte kul att ta en fika någon gång!
KRAM...
 

japp!

Skrivet av  liten
de skulle det verkligen vara! bor på hisingen me sambo micke, skulle verkligen tycka det var kul o ses! heter föresten oxå caroline!
 

bor också på hisingen!

Skrivet av  Louise med Sebastian
Är 21 år och har en 1,5 årig pojke som heter Sebastian! Mer info finns om oss finns i info rutan!

Kul med fler unga Gbg;are!
 

Glömde att trycka på info

Skrivet av  Louise med Sebastian
*S*
 

va skoj!

Skrivet av  liten
vart bor du?
 

Jag bor

Skrivet av  Caroline
i Olskroken.
Min mail är [email protected] ifall någon är sugen på att träffas.
KRAM.
 

Hejsan!!

Skrivet av  Maria m Nathalie -99 och William 040130
Bor lite utanför Göteborg, Mölndal, med sambo och 2 barn. N är 5½ och W är 10 mån. Jag heter Maria och är 26.
 

Ja men...

Skrivet av  M. Bulldeg
...jag har ingen baby. Jag är 24 och har en son som redan fyllt 4. Bor i Gbg vasastan men vill flytta till Majorna...
 

Då är vi nästan grannar !

Skrivet av  Vovv
Jag bor i Johanneberg är 26 år o har en son på 5,5 år.

Varför Majorna? De har ju nästan den sämsta ekonomin i hela gbg. Barnen i stadsdelen får inga bra skolor eller dagis pga. ekonomin.

Vovv
 

Därför att...

Skrivet av  M. Bulldeg
...det är den mysigaste statsdelen! Vi har funderat mycket och blivit erbjudna lägenheter i både Vasastan, Linné, Johanneberg, inom vallgraven osv. så vi har många valmöjligheter. Men vi har fastnat helt för Majorna där min sambo bott tidigare. Det är en lite mer avlappnad känsla där och lite småstadslunk på något sätt. Nära till fina strövområden som Slottsskogen och klippan/röda sten osv. Nära att åka till havet men ändå relativt centralt. Att statsdelen har dålig ekonomi vet jag och har tagit det under övervägande. Men dagisplats kommer vi ha kvar den gamla uppe vid Olofshöjd (= studenternas dagis) och skola blir väl kanske privat? Jag är själv blivande lärare och kan nog lyckas luska fram en bra plats när det blir dags.

Vart i Johanneberg bor ni? Vi bor i dagsläget på Vasagatan nere vid Handelshögskolan ungefär, och det känns aldeles för mycket som "mitt i smeten".
 

Hej igen...

Skrivet av  Vovv
Maila gärna mig !

[email protected]

 

Hej!

Skrivet av  Sandra med Joar
jag är ung i gbg! vart i gbg bor du?
Jag är 19, har en gosse på två månader, skulle gärna komma i kontakt med nån som e typ under tretti som alla verkar va i GBG!!!!
 

Hej:)

Skrivet av  Hanna
en till från göteborg här.. är 18 o har en dotter på 8 månader=)...
 

Artiklar från Familjeliv