Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läste om en 13-årig pappa

Skrivet av Annie
på nätet idag, tror artikeln var från 2003. Han var 13 då sonen föddes och mamman 15. Hur reagerade ni när ni läste detta (även ni som inte läst)? Jag vet själv de som fått barn då de var 15, men 13 har jag aldrig hört om förut.
Svar på tråden: Läste om en 13-årig pappa

Jag läste artikeln

Skrivet av  Josephina
i expressen för något år sedan. Fick nästan en chock när jag läste detta. 13 år är det yngsta jag någonsin hört att någon har blivit förälder. Jag tittar på min 13 åring som verkligen inte är redo att bli förälder.
 

Min reaktion

Skrivet av  Ung utan barn, men längtar
Jag tror absolut att man kan kan vara en lika bra förälder fast man är ung, men det känns som om det finns gränser. Det är ju känt att killar utvecklas senare än tjejer, därför tycker jag att killen är väl ung om han bara är 13 år. Skulle nog också tycka att en mamma på 13 år var alltför ung. I den åldern tror jag inte man har hunnit få så mycket av livet att man kan klara ett barn. Allt detta är ju alltid generellt. Jag läste här ovanför den 14-åriga mammans inlägg. Jag tror att hon klarar att vara mamma, men hoppas också att hon kan få stöd av andra i den rollen. Man får nog lära sig att ta ansvar också. Jag tycker också att det är skillnad på planerade barn och oplanerade. Tycker inte att någon såpass ung borde planera att få barn, men det hade ju inte den 14-åriga mamman gjort heller. Intressant ämne, vill inte fler svara?
 

Artiklar från Familjeliv