Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

SS verkar inte vilja vara hos oss så mkt

Skrivet av Extra mamman
SS 13 år kommer inte längre hit mitt i veckan som han brukade förr och han åker gärna hem tidigare på söndagarna och när han är här på "våran" helg så ser vi honom nästan inte mer än på kvällen när det är dags att lägga sig. (han är med kompisar för det mesta)

Jag vet att han är oerhört trött på lillebror 5,5 år och lillebror är väldigt jobbig och krävande.
SS har AD/HD och lillebror ska utredas för detta också.

Men jag ser det som ett STORT problem om ss skulle undvika att vara här för att lillebror är jobbig och skriker flera gånger om dagen och jag erkänner att det är väldigt lätt att be ss ge efter för något pga att lillebror blir totalt hysterisk över något.
Det är lätt att säga: men du som är så många år äldre du kan väl.......
Det gör ont i mig att tänka på att det kan vara mitt fel att ss håller sig borta,han har ju lika rätt att vara här som lillebror har.
Han säger inte rätt ut att det är så här som jag skriver nu men tanken har slagit mig och frågan är då vad gör jag nu?
Har ingen som kan ta lillebror när ss är här min enda barnvakt var min mamma och hon har flyttat 80 mil bort.

Jag kan ju kanske åka bort med lillebror någon gång/månad så att ss och hans pappa kan vara själva.

Kan det vara så här som jag tror eller är det vanligt att styvbarnen "slutar" komma lika ofta när de blir tonåringar?
Svar på tråden: SS verkar inte vilja vara hos oss så mkt

Vanligt, tyvärr

Skrivet av  marib
äldstsa bonusen har mer och mer aktiviteter med kompisarna inplanderade och vi står långt ner på priolistan.
Likaså min bio som bor hos sin pappa, 9 dagar hittills i år :-( man kan ju inte SLÄPA hit dem.
Bara att vänja sig misstänker jag, och njuta av de studer man faktiskt får.
 

Artiklar från Familjeliv