Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men Jossan

Skrivet av Emma
Ingen sa att du skulle völja bort eller ånga din son!!
Självklart är han det finaste du har och jag skulle aldrig döma dig i din mammaroll.
Däremot är du negativ i din styvroll, men det är MIN egna åsikt.
Visst du ska inte vara deras barnvakt, men för i helvete du har ju valt att vara del i en familj!!!

Sen gör du det igen, gliringar till biomamman, för bidrag hon har och kläder hon inte köper.
Jag har väldigt svårt att tro när du går på som du gör, att du kan tygla din bevikelse och att du speglar det utåt mot dina styvbarn.

Sen vad då att alla biomammor är perfekt? Nop det tror jag inte, men jag hade inte velat att mitt ex skulle välja att dela sitt liv med mitt barn ihop med en sådan bitter och negativ människa som du.

Men det är åter igen min egna åsikt, det kräver hemskt mkt energi åt att vara så negativt och bitter.
Sedan att man visst kan häva ut sig att saker är jobbiga, inga liv är perfekta.
Men ovanligt ofta är allt fel och negativt i ditt liv..
Svar på tråden: Men Jossan

vad konstigt för precis idag

Skrivet av  jossan och Jonathan
ja eller igår beror på vad man räknar som ny dag morgonen eller 00 hur som helst så fick jag höra av en person som inte tjänar något på att fjäska för mig som jag inte är släkt med att jag är en helt underbar styvmor mina styvbarn älskar mig (inte som mamma utan som en vuxen människa) min son är en sådan harmonisk pojke jag är en lugn och snäll människa

däremot är jag mer realist än optimist jag vet att alla ska vi dö någongång att ett förhållande kan ta slut att allt inte kan vara helt perfekt jämt etc visst om du tycker det är neg så tycker du

men hur kan min son vara så harmonisk och hur kan styvbarnen älska mig som är så förbaskat negativ och bitter vilket ni tror jag är irl oxå..
nej kanske man borde stoppa allt i ryggsäcken tills den en dag brister istället för att klaga på forum och få av sig allt så man kan möta folk med glädje istället för bitterhet??+

//jossan
 

Artiklar från Familjeliv