Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

en fråga till bonuspappor...

Skrivet av bekymrad
Jag har en liten fråga till er som är bonuspappa, hur känner ni inför era bonusbarn? Känner ni att ni gärna hjälper till, hoppar in och ställer upp på dom? Hur många av er bonuspappor har egna barn sedan tidigare? Eller är det någon som inte har egna barn, utan bara är bonus?
Orsaken till dessa funderingar är på grund av min sambos underliga beteende. Vi har levt tillsammans i 2 år och fortfarande drar han sig undan min son. Han agerar som att han tycker det är jättejobbigt när jag ber honom vara med sonen i nån timma, om jag ska och handla t.ex. Jag har varit sjukskriven tidigare i år på grund av att jag gick in i väggen, men trots detta har han aldrig erbjudit sig att ta min son en lördags morgon så att jag kan få vila (kanske låter ego, men det är inte så jag menar). Han har aldrig följt med till sonens dagis och verkar totalt likgiltig till att bli en del av mig och min sons liv!
Jag vet inte vad jag ska göra? Jag älskar min sambo, men jag kan inte leva ett dubbelt liv..alltså å ena sidan med sambon och å andra sidan med sonen. För det är så det känns just nu.
Någon som känner igen detta? Eller kanske har några råd?
Svar på tråden: en fråga till bonuspappor...
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv