Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag är sååå förundrar över er här...

Skrivet av jossan och Onis
detta är intressant faktiskt..

när jag skriver något positivt om min situation får jag max 2 svar vanligtvis inget..

när jag skriver något negativt om min sambo får jag kanske runt 10 svar

men skriver jag något negativt om bion eller styvbarnen får jag extremt många svar..

vad betyder det?

att jag är helt ointressant om jag skriver positiva inlägg eller att mina inlägg bara är värda att svara på när dem är neg?

många skriver men fokusera på det positiva men när jag gör det får jag inga kommentarer..

kom inte och säg att ni inte gillar att läsa mina neg inlägg för gillade ni inte det skulle ni inte svara på dem eller hur?

det står väl knappast svara på detta hemska inlägg annars får ni ett datavirus?

tänk om jag inte fanns vem skulle ni då klaga på??

G*O*T*T N*Y*T*T Å*R
kram Jossan
Svar på tråden: jag är sååå förundrar över er här...

men sluta nu jozzan

Skrivet av  Mia
Är en av de som brukar hålla dig om ryggen men nu börjar jag bli trött på detta. Visst är det så i samtliga snack att skriver man något positivt är responsen inte lika stor somnär man beklagar sig eller skriver om konflikter. inse att många också vill hjälpa dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sluta upp med att se dig som offer hela tiden. hinner inte skriva mera men jag tycker inte du ska ta åt dig av elaksheter. däremot konstruktiv kritik.. gott nytt år till dig oxå
 

jag ser mig inte som

Skrivet av  jossan och Onis
ett offer jag bara undrar varför det är så... jag menar man belönar gnällighet med fler inlägg än glädje borde det inte vara tvärtom..?
och detta inlägg fick inte heller så många svar kanske var för lite gnäll ;-)
 

Att svara

Skrivet av  Mustardseed
på inlägg är väl inte nån belöning? Om nån skriver nåt som man upplever är helt uppåt väggarna så vill man kanske svara. Om nån skriver nåt som man inte har nån åsikt om så låter man kanske bli. Är det så svårt att förstå?
 

Som du ser

Skrivet av  marib
så har jag inte svarat nedan alls.
Gott Nytt År på dig också, hoppas 2005 blir året då ni får allt at fungera
 

Men så är det på alla snack!

Skrivet av  maria65a
Skriver man positivt så får man nästan ingen respons, klagar man på män, relationer, jämlikhet, andra kvinnar osv rent generellt så blir det långa trådar, skriver man något elakt blir det samma sak så det är inget personligt mot dig. Tror att snackvärlden funkar så, se bara hur långa trådar det blir när "troll" är inne och skriver :-)
 

jag läser och skriver

Skrivet av  jossan och Onis
rätt sällan här inne så jag kan inte jämföra med andra än med mig..
men du har säkert rätt men frågan är varför det eg är så......

kram J
 

Men är det inte så

Skrivet av  Annelie
att anledningen till att man får mer svar när man "gnäller" är att folk vill hjälpa till med lite vägledning och goda råd?
De flesta här fokuserar väl på barnens bästa. Och verkar det som om barnen har det bra, så finns det kanske inte så mycket att kommentera. En tråd där alla bara ska svara: "Bra gjort", "Vad kul" etc rinner lätt ut i sanden.

Det är iallafall min uppfattning, att om man har någon fråga, så får man svar. Verkar allt jobbigt och mörkt, så vill folk försöka ge goda råd.

 

Exakt så är det

Skrivet av  Svea
Anledningen till att man lägger ner energi på att ge råd och stötta är ju för att det finns någon som skrivit in att de mår dåligt och behöver stöd! Det är ju fantastiskt roligt när saker fungerar, men då behöver man ju inte stötta så då blir det nog oftast så att man läser och tänker: Skönt! Kanske lägger man hellre tiden till att stötta någon som behöver det istället för att ge hurra-rop.
Hoppas verkligen att folk fortsätter skriva in när saker är bra, det är så roligt att läsa, däremot så svarar jag sällan på såna inlägg.

Btw. Svar på inlägg är inte en \'belöning\' som det lät på dig, Jossan, det är folk som verkligen vill hjälpa till.

 

Hoj hoj

Skrivet av  Kanina
Jag har inte varit inne på detta snacket på ett par veckor, men varenda varenda utan undantag gång jag varit här och kikat så är du alltid på tapeten. För det mesta klagar du på folket här eller så klagar du på din situation. Detta menas inte som någon form av kränkning eller påhopp, utan det är bara en observation.

Jossan, jag tror att du måste vara en mycket intressant människa att diskutera med, att prata med och att läsa om, annars skulle inte så många människor ge sig in i snacken om dig.

Kämpa på!!
 

du kände väl på dig ..

Skrivet av  jossan och Onis
att jag var här igen annars har jag inte skrivit på rätt länge har inte så mycket tid faktiskt..

kram J
 

Gissar på att vi alla svarar på inlägg som

Skrivet av  Villa på tillfälligt besök
väcker extra starka känslor hos oss, det kan vara både "negativa" känslor och "positiva". Det tycker jag är ganska tydligt på mer neutrala snack på AFF, där man lärt känna sina medsnackare litegrand.
 

Artiklar från Familjeliv