Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang x-tra jobb/FP-ers.

Skrivet av Josiel
Jag är hemma med min 8-mån tjej, två-åringen går hos dagmamma 8,30-15. Min sambo kan inte ta ut pappadagar, egen ftg-are...
Nu har jag börjat se mig om efter kvälls- och helgjobb, dels för pengarna men lika mycket för att komma hemifrån och se lite annat omkring mig.
Min arb.givare har inte möjlighet att ta emot mig två dagar i veckan, som jag helst ville (konstigt, min avd. har ALLTID knökfullt med jobb). Dessutom vill han att jag defenetivt börjar med 75% när jag väl kommer tillbaka (vilket INTE lär bli förrän lillan är lagstadgade 18 mån!!! HA, bort med samarbetsviljan *hornen växer i pannan*)
Som det är idag tar vi ut 5 dagar FP i veckan, om jag jobbar två kvällar en vecka á 5 timmar/kväll hur 17 räknar man då?? Får man delvis FP dessa dagar? Jag är lite förvirrad, får nog lov att ringa FK och höra mig för ellr så är det nån härinne som har koll!!
Svar på tråden: Ang x-tra jobb/FP-ers.

inte så svårt...

Skrivet av  kottmamman
Du kan ju ta ut 5 dgr fp och jobba 2 dagar 5 tim/dag. Eller så kan du ta ut 3 hela dagar fp och sedan jobba 2 dagar 5tim/dag o sen ta ut dom resterande 3 timmarna fp (eller om det nu är 1/4-del dag??) Men det går att pussla och knåpa med fp i det oändliga... det gör jag.
 

Artiklar från Familjeliv