Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alla tycks vänta på nästa graviditet

Skrivet av Myran
Hej!
Jag är tydligen naiv. Har en 2-årig son och började arbeta igen när han var 15 månader. Jag är VD-assistent med tidigare tätt samarbete med chefen.

Jag försökte ha kontakt med jobbet under min mammaledighet och hörde av mig, bjöd hem etc kontinuerligt. Dock blev jag aldrig uppringd eller kontaktad med något under denna tid trots att jag sagt att jag kan ställa upp etc.

När jag kom tillbaka blev det på 80% och mina föräldrar som kan ställa upp vid ev resor etc. Min arbetsituation ar förändrats dramatiskt. Min chef lägger aldrig stora jobb på mig längre, trots att vi alltid jobbat så bra tillsammans. Det är precis som han inte vågar lägga ut längre uppdrag på mig och jag har inte tänkt tanken förr men han väntar så klart på att jag skall bli gravid igen?!?!? Kan det vara så?

Vad skall jag göra? Känner mig utfrusen...
Svar på tråden: Alla tycks vänta på nästa graviditet

Prata med chefen

Skrivet av  Tillie
Om du haft ett nära och bra sammarbete med din chef tycker jag att du ska sätta dej ner och prata med henne/honom om hur du upplever situationen. Förklara att du saknar utmaningarna du tidigare fick och att du kommer varna i god tid om du blir gravid igen och att du har föräldrar som ställer upp och vabbar osv. Förklara att du kan och vill ha längre och större jobb igen. Din chef kanske handlar på detta sätt för att du inte ska känna dej pressad nu när du har småbarn.

Lycka till
 

Samma här !

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Jag tycker att du skall prata med din chef. Mina chefer har också gått och väntat på att jag skall bli gravid igen (min son blir 2 nu i oktober)... Jag har pratat med dem nu, och efter typ tredje gången så gick det in i deras huvud att jag INTE har några planer på flera barn (just nu i alla fall). Nu blir jag behandlad som de andra igen (jobbar med bara män).

Eller så tänker din chef på något annat, kanske vill ta hänsyn till att du har ett litet barn nu. :) Men det kan du ju inte veta om ni inte pratar om det.

*lycka till*
 

Artiklar från Familjeliv