Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska man nu ta

Skrivet av Kristina
en enkät om hur många som har julgardiner uppe? Nä, så modig är jag nog inte. Men man måste ju säga att det blivit lite mer fart på den här sidan nu. Själv har jag julgardiner uppe, leker med mina barn, hinner surfa på aff ibland, och tycker att andra får göra precis som de vill. Präktigt va?
Svar på tråden: Ska man nu ta

har

Skrivet av  ella
ochså julgardiner i köket och ca 125 tomtar frammme..
Hinner både leka med barnen, städa, surfa, jobba och ikväll ska jag på personalfest........
 

kul för dig

Skrivet av  saan med mathilda 0308 & mini bf 0504
inte för att jag fattar hur man hinner allt som du gör men kul att någon lyckas.

själv är jag överlycklig för att jag lyckats duscha fyra(4!)gånger på en vecka;)
 

Mina

Skrivet av  A
julgardiner kom upp förra helgen. Har bara i köket dock. Några tomtar har inte kommit upp än eftersom det ser rent ut sagt förjävligt stökigt och rörigt ut här hemma. Det är inget jag mår bra av, men vi är borta så mycket i veckorna och hinner inte städa undan i helgerna. Jag hade varit överlycklig om någon tagit barnen ett par veckor så vi fick städa, städa och åter städa.
 

vi har inga julgardiner

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
äger inte några heller.
Vi har två elljusstakar framme, för de köpte sambon nu i år, resten av julpyntet ligger fortfarande i garderoben o väntar.

men en julduk har jag! En gammal med skitfula tomtar som jag fick ärva av mamma när jag flyttade hemifrån.
För man måste visst ha julduk =)
 

inga julgardiner heller...

Skrivet av  Cissi m Elliot 0311+bf 10/3
...hemma hos oss. har aldrig haft. Däremot började med pepparkaksbaket redan i början av november. Fast det kanske mest berodde på att jag under denna graviditet fullkommligt slukat pepparkakor;-)
 

Rött papper

Skrivet av  Kristina S
kanske vore bättre på ditt bord, om du nu inte gillar tomtarna, menar jag. Praktiskt är det också, man slipper stryka och behöver inte vara rädd för att någon ska spilla.
 

nä, det går inte

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
sambon skulle hellre dö än att lägga papper på sitt julbord. *hädelse* =)
 

Hemmamamma utan julgardiner! *chockerar*

Skrivet av  Åsa m två småttingar
Är här för att förbereda mig inför arbetslivet, men jag verkar redan ha anpassat mig, iallafall vad gäller gardinerna!!! *S*

God jul på er
med hopp om bättre stämning nästa år!! :)
 

Inga julgardiner

Skrivet av  Karin m Martin-01 o Fredrik-03
Jag äger inte ens några. Dock har vi julduk på bordet i matrummet. Vi har ljusstakar eller julstjärnor i de flesta fönster och väldigt sparsamt med pynt för övrigt.
 

inga julgardiner här

Skrivet av  saan med mathilda 0308 & mini bf 0504
äger bara en uppsättning gardiner. faktum är att jag tycker att det är skittråkigt med gardiner och skulle aldrig lägga tid på sådana. däremot är det julpyntat hemma eftersom jag gillar att julpynta;)
 

Förra året var jag först med att ha uppe julgardin

Skrivet av  Mamma J
...för den hann aldrig komma ner efter förrförra årets jul...så när det började närma sig oktober så insåg jag att det bara var någon månad tills de skulle upp igen, så de fick hänga kvar...i vardagsrummet...

Någon på jobbet förfasade sig och sa att då måste det i alla fall ha varit ganska anonyma julgardiner-bara röda eller så-men nej då....det var med julgran, klappar och hela köret...

Men så var jag rätt nöjd till jul när de hängde där...
för i år har jag inte hunnit-ärligt...har målat badrumstak och vägg i källaren i stället...
och egentligen är det nog bara "gubben" som bryr sig...för ingen annan verkar må dåligt av det och ingen "orkar vilja hjälpa till att städa" heller så då får vi väl ha en riktig "heltidsarbetarfamiljens jul"..

Så intalar jag mig i alla fall för att må lite bättre över kaoset...

Kram i julstöket!
 

Julgardin javisst:)

Skrivet av  Lingling
I köket brukar vi ha en, det blir så flottigt om man lagar mat så det är bara bra att ha en upp under december lite in i januari så att diverse julflott hamnar i den, medan den ordinarie tvättas.
Ett måste? nej.
Min mamma var inte mkt för att byta gardiner, så det har jag inget arv på, (mormor som var hemmafru bytte viss däremot ofta; men mina föräldrar brukade mest ha roligt åt grannfrun tvärs över gatan som bytte flera ggr om året, är man hemma och ser dem jämt så blir det viktigare antar jag) men nu tycker jag det är kul att kolla på jultyger och sy till ngt. Dessutom tror jag att jag bor i Sveriges mest gardinifierade stad ;)
 

Inga julgardiner

Skrivet av  Lena
Räcker gott med granen, nån tomte och en massa ljus!!
 

Pynt JA. Extra julstädning NEJ. Gardinbyten NEJ.

Skrivet av  jijel
Pyntar gör jag gärna, men jag städar inte mer än vanligt och byter definitivt inga gardiner. De som förfasar sig över att somliga har haft samma gardiner uppe sen påsk talar som i tungor för mina öron. Jösses, jag plockar ner mina gardiner när jag flyttar, och kanske (bara kanske) tvättar dem i samband med det om det var väldigt många år sedan jag flyttade sist. Var det bara ett par år sedan förra föytten kan jag lika väl tänka mig att hänga upp dem i det skick jag packade ner dem. Stryker dem gör jag aldrig, de slätar ut sig ändå när de hängt ett tag. Man kan duscha lite på dem med en blomspruta så blir de så släta och fina så :o)
 

Artiklar från Familjeliv