Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Insikt

Skrivet av FiaLisa
Jag har hunnit fundera lite under jul-ledigheten och spinner vidare lite på mitt tidigare inlägg. Jag har ju mått lite dåligt ett tag för att jag känt mig som ett UFO när jag inte upprätthåller tillbörlig renhetsstandard hemma (vilket egentligen är ett medvetet val, men av olika anledningar har jag inte kunnat slappna av ändå). Jag har faktiskt kommit till en självinsikt som gör att jag mår bättre :-) Det är konstigt att man är så blind för sitt eget beteende, en utomstående hade väl upptäckt det för länge sen.

Det är ju faktiskt inte så svårt att hålla en hyfsad standard på städningen hemma när man har lite tid över, när jag inte jobbar så hinner jag jobba undan utan att jag ens märker det. När man är ledig är det ju faktiskt inte så jobbigt att köra över lägenheten med dammsugaren. Det är ju när jag jobbar hela veckorna och sen kanske har andra aktiviteter på helgerna som hemmet börjar damma ihop. Fast det är ju inte så konstigt, till vardags måste jag ju göra alla måsten först, dvs fixa mat, ta hand om disk och tvätt. Det är tillräckligt för mig, _mer hinner jag inte_. Inte så konstigt att det känns som om allt annat växer till ett berg.

Jag ville bara dela med mig lite av min insikt, det känns skönt just nu för min prestationsångest har släppt.

Man måste nog vara i småbarns/jobb-träsket själv för att förstå att det faktiskt kan vara jobbigt att byta en gardin ;-)

Svar på tråden: Insikt
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv