Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Marlene!

Skrivet av Linn v31+Neo-01 & Ronja-03
Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt ni måste ha haft det! Att se sitt älskade barn dö ifrån en, efter en sån lång kamp, måste vara bland det värsta man kan uppleva!! Du verkar vara så otroligt stark och att du fanns där under så stor del av din dotters liv, tror jag betydde mkt för henne! Förstår inte hur du orkat... men kanske hittar man oanade styrkor när det gäller ens barn!!

Vet inte vilka ord jag ska välja för att förmedla de känslor som jag kände när jag läste om Mathildas kamp, eran kamp! Det smärtar iaf enormt i mitt eget mammahjärta och även om jag inte kan föreställa mig så kan jag iaf ana lite lite hur fruktansvärt jobbigt och hemskt det måste ha varit... Och samtdigt så underbart att få känna den kärleken och närheten som du fick chansen till, under iaf 2 år.

När jag själv kommer in i svackor och oroar mig över mina barn och att det ska hända dom något, så har tanken slagit mig att det nog är lättare ju mindre dom är... Och visst kanske det är så... för man lär ju känna dom och fäster sig mer vid dom för varje dag som går! Men samtidigt så gör man väl vad som helst för varje extra år, månad, vecka, dag, minut eller sekund som man får ha sitt barn i livet!!! Så även om sorgen säkerligen blir större med tiden... så är det säkerligen värt det!!! Som om man nu hade chansen att välja!!!

Sånt här borde inte få hända!!! Ett litet barn borde inte få lida så mkt... borde få leva ett friskt och glatt liv, med massor utav kärlek och lek! Blir ändå så glad mitt i alla tårar, över att ni vågade göra saker under hennes tid på jorden! Att ni åkte på semestrar och upplevde saker tillsammans!!! Så modigt och såå starkt!!!

Lider med er och tycker att allt jag skrivit bara känns fel. För inget jag säger kan ju hjälpa er, kan ju få eran dotter tillbaks!!! Önskar att jag hade den förmågan...

Skickar iaf massor av tankar och stärkande kramar till er och hoppas att ni har det så bra som det bara går efter omständigheterna!! Beundrar dig verkligen för din kärlek och din styrka!!!
Svar på tråden: Marlene!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv