Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tack för att du fanns Mathilda!

Skrivet av mamsen
Hej Marlene!
Din historia berör mig väldigt starkt dels för att jag känner igen mig i mycket av det du berättar.Själv fick jag för drygt tre år sedan (efter en normal graviditet)en otroligt söt liten flicka med mörkt tjockt hår, långa ögonfransar och en riktig pussmun.Men jag kände starkt att nåt var fel eftersom min älskade tjej var så trött och stillsam och inte alls sugen på att äta.Läkarna undesökte henne och konstaterade att lindriga avvikelser i utseendet fanns men att man inte visste vad det berodde på.
En tid av oro, matproblem (känner igen det där med sprutkräkningar)och infektioner följde.Min lilla tös kämpade på bra, lärde sig att äta och utvecklades rätt så bra ändå.Vid ett års ålder var hon dock efter så pass mycket i utvecklingen (men i övrigt frisk) att man gjorde ett kromosomtest och det visade på en ovanlig kromosomavvikelse som innebär ett livslångt funktionshinder.Jag har varit så ledsen för att hon har detta handikappet och har haft svårt att acceptera henne i vissa stunder.Din berättelse får mig att skämmas över mina tankar och får mig att vilja bli en lika fantastisk, stark och kärleksfull mamma som du är.Jag inser att jag ska var tacksam att jag har min lilla tös i livet och att jag ska älska henne villkorslöst och ta vara på varje stund jag har med henne.Tack för din berättelse och jag är övertygad om att Mathilda kände din starka kärlek ända fram till sin sista stund.Tack vare att du fanns ville hon kämpa så länge hon bara kunde.Jag önskar dig och din familj allt gott!
Svar på tråden: tack för att du fanns Mathilda!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv