Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jakten på tidstjuven..

Skrivet av J med N & M
Det låter så väldigt jobbigt att vara ensamstående mamma i den artikeln. Jag är det själv och jag håller inte alls med, visst är det körigt vissa dagar men det blir ju liksom vad man gör det till. Eller så kanske mina ungar är extremt lugna och snälla men jag skulle aldrig beskriva dem på det där ironiska sättet!
Svar på tråden: Jakten på tidstjuven..

Jag känner igen, fastän

Skrivet av  MsK
jag bor med en som kommer hem och äter och sover. Fast jag har 5 barn förstås.
 

beror ju på....

Skrivet av  Qvinns
...vilket tillstånd man är i själv. Hur man mår själv och hur man upplever saker och ting. Det finns ensamma mödrar som aldrig får någon hjälp vare sig av barnens pappa, sina egna föräldrar eller några andra sälktingar eller vänner. Det finns ensamma mödrar som har en dyr hyra och ett jobb som inte genererar några stora inkomster. Det finns mammor som måste pendla långt till sina jobb, som har barn på olika dagis och hemmet på andra sidan stan..

När man är trött...ordentligt trött blir saker och ting lite jobbigare...

Qvinns
 

Inte ensam mamma, men

Skrivet av  AmMoE
Vi är två vuxna som jobbar heltid och har ganska lång restid till jobb, barnen är drygt 4 o 6 år. En vanlig vardag åker vi hemifrån 7.10 o kommer hem 17.50 - då finns det varken tid till handla, mysa eller nåt! Bara laga mat, äta, bada, gonatt! På helgerna får vi handla, röja ute o inne, tvätta, stryka, umgås OCH vila eventuellt... Så tidsbrist kan man ha även om man är en "hel" familj...
 

jo visst....men...

Skrivet av  Vovv
som par kan ju en av er leka med barnen medan den andra lagar mat och på helgen kan en handla och städa medan den andra lekaer med barnen så VISS skillnad är det allt.

Ni har ju två inkomster också så om en går ned i tid för barnens skull så skulle ni ju ändå ha det bättre än en ensam mamma med två barn..

 

Artiklar från Familjeliv