Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga; är en gameboy för avancerad för en 4½ åring som gillar datorer?

Skrivet av Mi
Ville bara fråga, vi skall på en långresa till Sydafrika i september, en 14 timmars flygresa bl a, och jag funderar om en gameboy kan vara en bra sak för sonens som är 4½ år. Han har en egen dator och älskar att sitta och spela Pettson spel och andra spel på den, han klarar mycket själv. Är en gameboy för avancerad, kommer han att klara av det, och vilka program kan passa när man är lite mindre - utbudet är ju enormt?

Tacksam för svar!
Svar på tråden: En fråga; är en gameboy för avancerad för en 4½ åring som gillar datorer?

Min son

Skrivet av  UlLi
fick en billig gameboy när han var 4år (en svartvit) han fick supermario vilket han klarade så där men oftast så ger dom inte upp så lätt och efter några veckor var han en hejare, just nu och dom senaste 2åren har han mest spelat pocemon

Jag tycker gameboyen är perfect vid resor eller som hos oss jag står på marknader och sonen får spela hur mycket gameboy dom vill under de marknadsdagarna.

Har din son spelat mycke dator tror jag han klarar en gameboy, finns de ingen som har en gammal som ni kan låna eller köpa billigt för att prova, annars finns ju sånna där småspel som bla jag hade när jag var liten med donkey kong och liknade
 

Min pojke

Skrivet av  petra
som nyss fyllde 6 fick då en Gameboy. Han spelar Pocémon på den och det är för avancerat för mig men inte för honom. Fast jag tror inte han utnyttjar "hela" spelet. Det är ju på engelska och det krävs kanske att man kan förstå? Jag vet inte. Men det finns säkert "enklare" spel. Lillebror som är 4 spelar också iofs på storebrors Pocémon...
 

Artiklar från Familjeliv