Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min dotter

Skrivet av Förvirrad
brukar va inne på lunastorm.Hon är 13 år. När jag ikväll var och tittade på hennes sida, sågjag till min förskräckelse att hon lämnat ut vårt telefonnummer. Vet inte vad jag ska göra, ska jag förbjuda internet, eller? Jag har hennes tillåtelse och lösen så jag kan kolla sidan när jag vill, men ändå. Snälla svara till
Svar på tråden: Min dotter

inte förrbjuda

Skrivet av  Ysh
men ha en allvarlig diskussion om vad man lämnar ut och vad man absolut inte lämnar ut för uppgifter. Och se till att hon verkligen förstår att du menar allvar med det du säger. Förklara noga varför man inte ska göra det.

Spårning av adress med inbrottsrisk som följd.
Risk att hon råkar ut för flåsare eller ännu värre.
mm flera anledningar.

Jag har också en dotter som är 13 och hon fick noggranna instruktioner om hur man förhåller sig till privata uppgifter. Jag är säker på att hon trots det lämnat ut uppgifter ibland. Men ofta kan hon fråga mig om det är ok att hon lämnar ut sin adress till någon hon vill växla vanliga brev med. Och då gör vi en bedömning tillsammans fall till fall.
 

Tack

Skrivet av  förvirrad
för ditt svar. Nej, jag förhastade mig nog lite med att förbjuda. Ska ta ett till prat med henne. Kram
 

Skulle vilja.....

Skrivet av  Kan vara farligt :-(
Kunna skicka dej ett mail för att verkligen visa på hur det kan se ut på lunar.
Men jag kan tyvärr inte tala om vad det är jag vill visa så här offentligt,

Jag kan bara tala om att det är skrämmande och att det rör sig om svar från uppenbart oseriösa medlemmar.

[email protected] är min e-mailadress om du vill ta del av det som jag vill visa.

Svara isåfall här så jag vet när jag skall gå in på min yahoo adress och kolla.
 

jag är intresserad

Skrivet av  datornördmamma
av att veta vad det är på Lunar som du pratar om. Min dotter (13 år) är också inne titt som tätt. Tack. Jag har skickat ett mail till dig.
 

Men gå in och ta bort nr då(IMT)

Skrivet av  Kristina
-
 

till "min dotter"

Skrivet av  Camilla
Jag skulle inte tillåta att mitt barn lämnade ut vårat telefonnummer, hon skulle inte få sitta vid datorn nå mer på ett tag och jag skulle tala om för henne vad som var fel med hennes agerande och varför och så straffet och varför jag som förälder blir arg.
 

Artiklar från Familjeliv