Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

att göra egen hemsida, tips önskas!

Skrivet av uk
Min åttaårige grabb vi så gärna ha en egen hemsida. Är det någon som har tips på ett bra ställe där man enkelt och gratis kan lägga upp en liten sida. Jag är inte särskilt duktig, och behärskar inte HTML-skrift eller vad det nu kallas, utan jag måste hitta en sida där det går att skriva som vanligt. Tips önskas!
Svar på tråden: att göra egen hemsida, tips önskas!

tips

Skrivet av  jonas björk
Ställen att lägga upp sin hemsida på är inte så svåra att hitta, håll dig gärna inom Sveriges gränser för att minska trafiken över atlantkabeln. www.passagen.se, www.torget.se är två ställen som erbjuder gratis webbplats. Att göra hemsidan är enkelt i Frontpage Express, som är gratis och följer med Internet Explorer 4 och 5. Liknande finns i Netscape Communicator paketet (Composer?). Programmen finns på svenska och fungerar ungefär som MS Word97.

Det är en bra början.

mvh\ jonas björk, västerås
 

tack

Skrivet av  uk
ska försöka. Jag hittade en sida hos libero där jag gjorde en hemsida åt min ettåring. Det var otroligt enkelt ,även om det förståss inte gick att variera särskilt mycket. Men det var bara att klicka och skriva. Jag har kikat på passagen och det verkar krångligare, men jag ska som sagt försöka. Tack för hjälpen
 

Artiklar från Familjeliv