Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var hittar man billigaste spelen/ Game Boy color

Skrivet av Pia
Min son vill ha ett spel som heter Super Mario....någonting, men såg att det verkar finnas flera olika. Vilken kan rekommenderas till en 6 åring? och vilken är roligast ? Och var runt Stockholm/skärholmen/Södertälje köper man dom billigast?
Svar på tråden: Var hittar man billigaste spelen/ Game Boy color

Gissningsvis

Skrivet av  Christopher
Jag gissar på Super Mario Deluxe som min kille älskar.
Jag är däremot litet förvånad över att priserna på spel till GBC inte har gått ner i och med att GBA lanserades. Jag gav nog 400:- och stod ut med det eftersom jag *visste* att han skulle bli lycklig - han hade ett gammalt Super Mario utan färg och ville ha "mer av samma sak men annorlunda...."

Ett tips till de som börjar vilja lära sig läsa är Harry Potterspelen till Game Boy - de är de enda jag har hittat med svensk text.

Tips på andra titlar på svenska mottages tacksamt!
 

Kanske begagnat?

Skrivet av  Ullen
Det finns några butiker i Stockholm som säljer begagnade GameBoy-spel. Jag brukar gå på TV-spelsbörsen på Klarabergsgatan, mittemot Åhléns, för att det är mest centralt. Men det är möjligt att de andra är billigare. Där brukar i alla fall spelen säljas med kartong och se fräscha ut. Ca 250:- brukar ett spel kosta, men msn ska naturligtvis ha lite tur om just ett visst spel finns inne.
 

Artiklar från Familjeliv