Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har era barn tillgång till TV-spel, spel på datorn

Skrivet av Undrande
olika styrmoduler?
Min sjuårige son har tillgång till PC:n, ratt har han fått av pappa, Joystick har han köpt för egna sparpengar och sedan har han ytterliggare en styrmodul, jag har glömt vad den heter.
Nu har han önskat sig TV-spel av pappa, vilket han kommer få till julklapp.
Jag själv tycker att det är för mycket prylar. Varför måste man ha allt detta?
Min man är dessutom helt ointresserad av spel.
Har era barn så mycket grejer för spel av olika slag?
Svar på tråden: Har era barn tillgång till TV-spel, spel på datorn

Jo, vi har det mesta

Skrivet av  Nattugglan
Vi har det du räknar upp plus två TV-spel med diverse tillbehör. Det är klart att man inte behöver det, men det är ju kul :-D Jag tvivlar dock starkt på att vi skulle ha alla de där prylarna om inte vi vuxna gillade att spela (om bara tiden funnits).

Dottern som är 9 spelar numera oftast onlinespel på Internet typ Robotkampen, gladiatorerna, Fortet osv. Allt sånt där går ju i perioder så snart är det väl TV-spelet som är aktuellt igen eller något annat...
 

En del prylar

Skrivet av  Fredrik
2 datorer (stationär, laptop) Nes, Snes, Sega, Gameboy.
Joystick till dator och Nes.

 

Jepp.

Skrivet av  Annika
Våra tre barn har en massa spel. Vet inte ens namnen på alla, men det är rattar och spakar och kontroller och jag vet inte allt....
 

Nej, inte här!

Skrivet av  waWa
Vår dotter sitter vid datorn ibland ca.1 gång i veckan.Ibland sitter hon med pappa och kör rally med ratt vid dator. Några Tv-spel har vi inte och tänker inte skaffa. "Vanlig" lek prioriteras eller vanliga spel, det spelas ofta hos oss. Allt det där andra känns bara onödigt och väldans dyrt med.
 

Massor av spel o konsoler

Skrivet av  Eva
har vi!

3 datorer och bredband
xbox, nintendo 64 och Sega
gameboy advance sp två st samt en massa spel
mina grabbar är 8 o 10 år
Mina grabbar är dock väldigt sportiga och därmed aktiva fysiskt och spelar endast en stund på kvällen och ibland på helgerna.
 

Artiklar från Familjeliv