Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska vi bli osams?...

Skrivet av M
Jag är en mamma till en 6årig kille.Nu är det såhär att han älskar att spela playstation...Han brukar få spela om han tar sina pauser.Nu är det så att min väninna som har en son som är ett år yngre tycker att jag är en "sämre"mor bara för att jag låter grabben spela..Hon har inte sagt det direkt,men det går att läsa mellan raderna.Hennes son får inte hälsa på hos oss så ofta eftersom han vill spela med min son isåfall,har hennes sambo sagt..Däremot får hennes son glo på video utan begränsning...Vad är då skillnaden?Jag skäms nästan att ha spelet framme när de kommer och hälsar på..Kramisar till alla!
Svar på tråden: Ska vi bli osams?...

Bli inte osams.

Skrivet av  En annan mamma
Hej! Strunta i vad din väninna tycker, du vet väl ändå bäst vad som är bra eller dåligt för ditt barn. Man märker som mamma om barnen inte mår bra av att spela. Har en son som är 11 år i dag och han har spelat sen han var 4 år. Jag har aldrig märkt att det inte skulle vara bra, men är det inte så med allt nytt som kommer, när tv:n kom var det inte bra och samma när videon kom.När jag märker att människor är som din väninna så brukar jag alltid tänka att jag skulle aldrig låta mina barn göra nåt som jag inte anser är bra för dem och andra kan tycka vad de vill.
 

Och en gång i tiden...

Skrivet av  Nattugglan
...ansåg man att det var farligt och förslöande med böcker!

Jag tror som du att det som är "nytt" alltid kommer att klassas som farligt av vissa.Lagom är nog bäst av allt.

Det brukar sägas att datorer och TV-spelande skulle ta död på kreativiteten hos barnen. Det har det sannerligen inte gjort hos min dotter ivarjefall. Mer fantasifull och kreativ unge får man leta efter. Det är inte lätt alla gånger, för en vanlig jordnära mamma som mig, att försöka hänga med i hennes värld av uppfinningar och låtsasvärldar... (men roligt! *ler*)
 

Artiklar från Familjeliv