Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men herregud...

Skrivet av Mello
Efter att ha läst dina (antagligen medvetet) provocerande inlägg Marcus \\"Elwin\\" Björs, måste jag bara fråga: Vad är det för fel på dig??? Du sitter och proklamerar FÖR mer våld på tv och dataspel/internet. Eller i varje fall försvarar du det hett. Kan du med något realistiskt resonemang förklara varför det skulle vara bra för ett barn eller en tonåring att spela våldsspel eller se våldsfilmer? Har du helt missat att våld föder våld? Att skjuta folk, se folk bli brutalt mördade leder till att man riskerar att tappa respekten för livet. Naturligtvis drabbar det inte alla och visst finns det de som klarar av att sitta timme efter timme och insupa våld utan att de blir skadade men deras tröskelvärde för våld eller liknande är ju klart sänkt jämfört med de som inte spelar/tittar på våld. Ditt resonemang talar ju klart och tydligt för att ditt eget tröskelvärde är groteskt sänkt. Ju mer våld man ser dessto mer accepterar man och jag kan för mitt liv inte se vad det skulle vara för mening med det. Är det inte en enorm marknad med filmer och spel som inte nödvändigtvis går ut på att döda och slakta? Och även om de nu finns och tittas på /spelas, kan man överhuvudtaget rättfärdiga det med att det skulle vara bra???
Svar på tråden: Men herregud...

Jag

Skrivet av  AP
håller med dig och är förvånad över att han inte skrivit nåt med anledning av mitt inlägg om Mediemagasinet ovan.
 

Artiklar från Familjeliv