Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bra spel till femåring?

Skrivet av Camilla
Funderar på att köpa något bra spel till datorn till min son nu när han fyller fem. Finns det något pegagogiskt spel till barn i den åldern? Är helt okunnig om spel för övrigt och sonen har inte heller spelat förut.
Svar på tråden: Bra spel till femåring?

finns flera olika

Skrivet av  I
Det finns några olika Pettson och Findus spel som passar femåringar. Det finns också spel med Alfons som min femåring gillar. Sen är också Anki och Pytte en hit. Det ska passa från tre år men både min femåring och min snart åttaåriga son älskar det! Grannen har en tös på tre år som också gärna spelar Anki och Pytte hemma hos oss.

Alla dessa spel har både pedagogiska inslag och mer vanliga lekaspel att välja mellan och i olika nivåer.

På stadsbiblioteket där vi bor har de en hel del dataspel till utlåning, det kan ju vara ett bra sätt att testa lite olika.
 

barnuniversitetet

Skrivet av  tina
Hej Vi har en treårig flicka som för några månader sedan fick erbjudande från barnuniversitetet, som funkar som en bokklubb. En gång per månad kommer erbjudanden om CD-rom spel, och i erbjudandena finns olika ålderskategorier. Kolla deras hemsida- spelen vi hittils fått är stimulerande, pedagogiska, inte högljudda och roliga!!
 

Tack för era svar! IMT

Skrivet av  Camilla
l
 

halvan

Skrivet av  moteld
och brandbilen, polisbilen mm samt pettson-spel. Kolla på biblioteket, på min bibbla får man låna gratis cd-rom spel för barn i en veckas tid.
 

Artiklar från Familjeliv