Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

websidor för 3-åring

Skrivet av ann
Min kille brukar vara inne och "leka" på bolibompa och byggare bob. Finns det några andra roliga sidor som är lämpliga för en 3åring?
Svar på tråden: websidor för 3-åring

Inga!

Skrivet av  F.K.
Jag tycker att 3-åringar är för små för Internet / datorer.
 

och du för gammal!

Skrivet av  Emma
.
 

Och du...

Skrivet av  F.K.
...har inte en aning....
 

vem avgör det!?!?

Skrivet av  mamma till2
vem har rätt att avgöra om ett abrn är för litet eller inte utom just det barnets föräldrar? min tråring älskar att spela tex, alfon åberg, pippi långstrump och kalle kanins förskola på datorn. jag anser att det är samma som med tv/video...det är bra att det finns men sedan får man kanske vara med o styra så det finns plats även för annan lek...
 

JAG avgör...

Skrivet av  F.K.
..vad jag tycker är bra för mina barn.
Är det inte detta det här forumet är till för?, att höra olika osikter om olika saker,,,,?
 

Jo

Skrivet av  mamma till 3-åring som gillar datorn
men nu var det så att du skrev:
"Jag tycker att 3-åringar är för små för Internet / datorer."
Inte ett ord om att det var _dina_ barn det var frågan om alltså...
 

Precis...

Skrivet av  F.K.
...som om någon skulle tro att min åsikt här skulle vara lag?
Hur tydlig måste man vara?
Det fattar man väl att jag framför MIN åsikt?
Och inte var jag speciellt aggressiv, heller?
Kammning pågår, dock... om det nu är så att man prompt ska misstolkas av föräldrar med lite dåligt samvete p.g.a. att småttingar sitter framför datorn istället för i föräldrarnas knä... (för där ligger väl redan en "Laptop" kan tänka)
 

Hm

Skrivet av  mamma till 3-åring som gillar datorn
...som om någon skulle tro att min åsikt här skulle vara lag?
> Det vet jag att den inte är.
Hur tydlig måste man vara?
Det fattar man väl att jag framför MIN åsikt?
>Tjaha, det kan man ju fatta - eller inte.
Och inte var jag speciellt aggressiv, heller?
>Nej, det skrev jag inte heller att jag tyckte du var.
Kammning pågår, dock... om det nu är så att man prompt ska misstolkas av föräldrar med lite dåligt samvete p.g.a. att småttingar sitter framför datorn istället för i föräldrarnas knä... (för där ligger väl redan en "Laptop" kan tänka)
>Jag har inte mer dåligt samvete än föräldrar i allmänhet och i mitt knä ligger ingen laptop. Bara för att man inte har det ena i knät behöver det inte betyda att man automatiskt har det andra.
 

"två flugor i en smäll"

Skrivet av  mamma till2
hahaha, kan ju upplysningsvis att min 3 åring SITTER I MITT KNÄ när han spelar, så nått dåligt amvete för det behöver jag inte ha.
 

Klok förälder!

Skrivet av  Birgitta
Håller med, man känner ju sitt eget barn. Det ena behöver inte utesluta det andra.
 

håller helt med

Skrivet av  finurlig
jag håller helt med att det är olämpligt...
 

Tycker du har fel

Skrivet av  mammsa
Jag har en son som troligtvis har ADHD. I alla fall har han alltid haft svårt att koncentrera sig och ta det lugnt.
Vid datorn blir han lugn och koncentrerad! Det är verkligen bra för honom. Han kan sitta upp till en halvtimme ibalnd och har verkligen blivit duktig. Det är ett sätt för honom att träna upp sin koncentration och samtidigt lär han sig nya saker! Helt perfekt att äntligen hitta något som fångar hans uppmärksammhet och tränar hans koncentration utan att han ger upp!

Så inte är datorer faligt och dåligt under kontrollerande former! Det kan vara både lärorikt och utvecklande!
 

Kinderägg och Bamse

Skrivet av  NeN
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad sidan heter, men där finns också enkla spel. Fast man ska ha koder från äggen för att kunna spela.
 

Libero!

Skrivet av  Jess
Där finns "lekstugan" med jättelätta spel: memory, labyrint, pussel, gissa ljudet och målarbok + annat skoj.
 

Här kommer lite tips!

Skrivet av  Emma
För 2-5 åringar; www.jirafa.nu/jg/
och busungar.com
sedan brukar min lilla 3-åring vara inne på tv4´s sida...vad heter deras barnprogram....ehh...just det lattjo lajbans sida är också bra!
 

spel istället kanske

Skrivet av  Christina
Vår 2-åring tycker om Bolibompa spelet (alltså Pc-spel), fast som förälder tycker jag att det är dåligt att man bara får 1/2 spelet per köp. Lite irriterande, men sonen gillar spelet.
Annars har Ludde varit en stor favorit, pedagogiskt och bra spel. Trevligt!
Alfons Åberg är också ett bra spel, omtyckt det med.
Det finns ett annat spel också, vad heter det...ehh Trille och Trolle (det när de är på dagis), brukar finnas som lågprisspel - det är bra också! Fantasirikt och omväxlande! (men köp inte spelet med T&T firar jul = inte bra alls).
Några tips!
 

just det..

Skrivet av  Christina
många av spelen jag nämner passar nog alldeles förträffligt för en 3-åring, de är lite svåra för vår son ännu.
 

vilka bra

Skrivet av  ann
tips ni kom med! Ett jättetack ska genast se vad som kan passa vår kille.
 

Några fler

Skrivet av  Madde B
Björnes Magasin (kommer dit via svt:s sida) Mysig sida med många roliga spel.
Min 3,5-åring tycker också om teletubbies sida på BBC.com, SesameStreet.com och disney playhouse på disney.com. De är förståss på engelska men många av spelen har han klurat ut hur han ska göra i alla fall
 

Var finns Byggare Bob sidan?

Skrivet av  Anna
Jag skulle gärna vilja ha adressen till Byggare Bob sidan med spel, skulle passa mina killar perfekt!
 

Kolla UR:s barnsida också,

Skrivet av  Jenny med Kim 00 och Alva 03
den finns på:
http://www.ur.se/ur/sok/frameset_web.html?/ur/barn/index_barn.html

Min dotter som blir 4 i sommar gillar den mycket. Annars finns det också en sida med Pettson och Findus:
http://www.pettson.gammafon.se/

Den är också kul
 

Artiklar från Familjeliv