Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

låter ni

Skrivet av a-k
som har 4 åringar dem att titta på harry potter????
Svar på tråden: låter ni

Nu är ju mina större

Skrivet av  Linn
men jag kan säga att hade Harry Potter funnits då de var 4 så hade de inte fått det
 

Beror på vilken 4 åring.

Skrivet av  molle
Vissa 4 åringar skulle inte ens få se på Tigers film.
Men med vuxen och efter att man läst boken eller lysnat på den så skulle nog min dotter klarat det som 4 åring.
 

nja

Skrivet av  turtle
nu är mina också större, men hade HP kommit då de var 4 år så vete fåglarna om de fått se den.
Vilken är åldersgränsen egentligen?
Tycker i stort man ska följa åldersrekommendationerna, men vissa barn klarar saker bättre än andra. Min stora skulle nog klarat det med glans men inte minsting.
Men vete fåglarna om jag ändå skulle låtit dem se den vid 4 år.
 

låter inte min 6-åring titta heller

Skrivet av  Charlotte
de är ju jätteotäcka! Tycker iaf jag
 

Nej

Skrivet av  Margurit med 3 barn
jag skulle inte låta min 4-åring titta. Kanske inte så mycket för att det är för läskigt (även om jag tror att det är det) utan mest för att han är för liten för att förstå och greppa storyn. Jag tror att han kommer att ha mycket större glädje av den när han blir större.
jag tror på att "spara" både filmer och böcker tills de kan förstå och relatera till innehållet och ha mer glädje av det.
 

Min 4½åring har sett dom två första

Skrivet av  Anna m 2.
Men hemma på video/dvd.
Med svensk tal då.. Satt självklart med henne och och tittade. Köpte filmerna till mig själv och skulle se dom med maken.. Michaela kom upp och såg att vi såg på film och just då var det inte läskigt så hon stannade. Sedan ville hon se den med svenskt tal ochdet fick hon. Men det är inget jag sätter på enbart till henne utan vill jag se filmen så får hon också se filmen..
Men michaela tycker om lite läskiga filmer ibland men hennes andra farvoirt filmer är just nu min lille ponny..
Skulle själv vilja gå och se hp nu på bio men tyvärr får det vänta tills den släpps på dvd. Michaela kommer att få se den också men efter jag sett den och kan förklara att det är läskigt ibland. och vart...

 

skulle inte....

Skrivet av  MariaPi
låtit mina killar fått se Harry Potter när de var 4 år,nu är de 7 o 9 år o får se .De har sett första o andra.
 

Nej!

Skrivet av  Lillkatt
Det finns åldersgräns på de filmerna. Jag håller benhårt på alla gränser som redan finns i samhället att rätta sig efter.
 

Nej! (imt)

Skrivet av  Sus + T
.
 

Tja,

Skrivet av  mamma till 3
nu är han ju 3, men ja, han tittar. De andra är nu 8 och 11 och har tittat sen den första filmen kom på video, när nu det var.
 

Nej, min dotter som är 7½ år

Skrivet av  Anette med M&A
har just sett HP 1o2.. vi har haft dom som lördagsfilm.. jag, Maja och hennes pappa..., hon har inte fått se dom tidigare..

Albin som är 3½ år får INTE se HP...
 

Artiklar från Familjeliv