Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dungeon keeper

Skrivet av mammis
Vet någon något om detta spel?
Jag är tveksam till att det är lämpligt eftersom det verkar gå ut på att vara så ond som möjligt.
Vår nioåring har lånat det av en kompis och tycker att det är jättehäftigt.
Jättesvårt om jag ska låta honom spela när jag vid en hastig titt tycker att det är ett "skitspel".
Har någon tips på alternativa spel som kan vara häftiga men där godhet premieras.
Svar på tråden: Dungeon keeper

Dungeon keeper

Skrivet av  Emma & Nova 17/6-00
Hela spelet går ut på att du ska döda de som representerar det goda, bygga fällor som de ska dö i, bygga moster som slår ihjäl de döda osv...
Lords of magic, heroes of might and magic och age of wonders är ungefär samma typ av spel, inte lika inriktat på att vara ond. Där kan man välja om man vill vara mindre god eller god.
Jag har själv spelat age of wondwers och homm (heroes of might...)och tycker att de är jättekul. Så det passa vuxna med.
Det är min sambo som jobbat på en tvspels affär (tradition) som komemr med dessa tips.
 

Alla andra spel då?

Skrivet av  Johan
Bilspel, sportspel och strategispel är nästan aldrig våldsamma. Vad gäller strategispel bör dock först undersökas huruvida de innehåller våld eller ej. Ett exempel på strategispel kan vara att man är med i 2:a världskriget och bygger upp en armé, men ett annat exempel kan vara att man spelar ett spel där man ska bygga upp en stad och se den växa (som SimCity eller The Sims).

Bilspel: Need For Speed 5 Porsche Challenge. Garanterat inget våld men ett otroligt roligt bilspel!
 

Artiklar från Familjeliv