Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Run scape....

Skrivet av Nickan
eller hur det nu stavas. är det någon här vars barn spelar detta internetspel.
Min son som är 10 år har helt fastnat i detta spel.
vad tycker ni om spelet?????
Svar på tråden: Run scape....

Bra spel

Skrivet av  Ullen61
Våra båda söner spelade det mycket fram till för ungefär ett år sedan. Jag tycker det var ett bra spel. De lärde sig massa engelska, och de satsade framförallt på att fiska, laga mat, utvinna mineraler och smälta till metall. Man kan ju även slåss, men spelet är roligt utan det. Dessutom var grafiken då så dålig så slagsmålen kändes inte värre än t.ex. schackspel.

Ett plus är ju också att det är gratis. Äldsta sonen fick några månaders medlemskap av oss i födelsedagspresent (istället för t.ex. något köpespel) och då har man en del fördelar, men det är tveksamt om det är värt det. Det är dock lätt att fastna i, det gjorde våra killar också. Så vi införde regeln att datorn ska vara avstängd 2 timmar per dag på vardagar och 3 timmar på helgerna för att de skulle hitta på något annat ibland.
 

Hej Ullen61

Skrivet av  Nickan
När du betalade dina barns medlemskap, hur gjorde du då?
Min sambo är så hi mla negativ till att betala med kontokort på nätet.
 

Med check resp. kontokort

Skrivet av  Ullen61
Första gången han blev medlem hade vi inga kontokort, så då köpte jag en check på en bank och skickade. Det kostade 120:- (tror jag) i avgift, har jag för mig, men den årliga kontokortsavgiften är ännu högre och just då hade vi inget som helst behov av kontokort. Därefter har jag betalt med VISA-kort (det är nu nästan ett år sedan), utan problem. Men visst tar man en risk.
 

Artiklar från Familjeliv