Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga om Jönssonligan-spel (PC-spel)

Skrivet av Sickans mamma
Vi har köpt Jönssonligan -Jakten på Mjölner från Hemglass som hade specialerbjudande på spelet.
Nu har min son fastnat i spelet och jag undrar om någon som kommit längre kan hjälpa..
Han befinner sig inne i "Rasmussens forskningscenter". Enligt spelguiden ska han hitta ett lexikon och ett runskriftspapper. Runskriftspappret har han hittat, men inte lexikonet.Dessutom finns det en låst dörr uppe i trappan. Hur ska han öppna dörren? Behövs det en dyrk? Var finns den i¨så fall? Vi gissar att vi behöver öppna dörren för att hitta koden till kassaskåpet?
Svar på tråden: Fråga om Jönssonligan-spel (PC-spel)

liten rättelse

Skrivet av  sickans mamma
Runskriftspappret har han inte heller hittat. (vad nu det ska användas till?)
 

Gå hem!

Skrivet av  Lea
Ja, han ska alltså gå hem dit där han började. Ovanpå kassaskåpet där ligger en dyrk som han ska ta. Den är gasnka svår att hitta, missade den själv trots noggrant letande.
 

Ännu en fråga

Skrivet av  sickans mamma
Tack så hemskt mycket för svar. Nu kom sonen ännu en bit på vägen, men tyvärr bara en pyttebit. Jag vet inte om han är för liten för spelet, han har nyss fyllt 9 och är ganska ovan vid dataspel. Nu säger han att han har öppnat dörren och hittat runskriftspappret. Fortfarande saknas lexikonet. (Han vet inte heller vad han ska göra med dessa föremål) Sedan finns ett kassaskåp som han måste öppna, men han har ingen kod. Om du har ork så blir jag glad för svar för sonen blir nämligen jättelycklig för varje bit han kommer i spelet. :-)
 

Var finns KODEN?

Skrivet av  UlLi
undrar jag också.

sedan gick jag in på jönsonligans hemsida och skrev ut spelguiden till spelet där står de lite om vad man ska göra på vissa ställen. kolla på www.jonssonligan.com/spel/1_spelguide.html

här är det jag som fastnat vid spelet då sonen bara är sju och alldeles för liten så han sitter brevid och jag spelar, sedan vet jag att när jag är klar kommer han att spela spelet igen då han vet hur man gör
 

vi har också

Skrivet av  sickans mamma
läst i spelguiden, men inte hittat så mycket hjälp.
Visst verkar det ganska svårt. Jag har själv varken tid eller lust att spela, men min grabb har fått hjälp av 13 årige storebror som är mycket van spelare, men han tycker också det är svårt. Nå, hittar du koden eller upptäcker andra bra knep får du gärna skriva
till mig. [email protected]
 

TELEFONBOKEN

Skrivet av  UlLi
där hittade jag koden.
 

Ja, nu hittade vi den också.. IMT

Skrivet av  sickans mamma
x
 

Artiklar från Familjeliv