Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1-årskalas

Skrivet av Velig
Min dotter fyller 1 och det tänkte vi fira med ett litet barnkalas. Det kommer alltså 5-6 barn i hennes ålder. Ska jag bjuda på glasstårta eller gräddtårta? Jag menar, spelar det någon roll för barnens skull, de är ju ändå så små?
Svar på tråden: 1-årskalas

Gräddtårta...

Skrivet av  LiW
...är nog roligast att äta själv i den åldern. Det hör väl till 1-års dagen att barnet ska få äta själv, med händerna om den så önskar. ? Glasstårta kan bli lite svårare. Gräddtårtan kan ju göras ganska torr.
Vi hade gräddtårta när barnen var små och övergick till glasstårta när de så önskade.
 

Glasstårta....

Skrivet av  Marie
för det tycker barnen oftast är godare. Visst, det kan vara problem att äta själv men många små barna tycker inte om att "kladda" med tårta. (Jag har själv sett det)Lycka till!
 

Rulltårtsbokstav

Skrivet av  lycka till
När min dotter fyllde två fick jag tips här om att baka rulltårta, skära och lägga som en bokstav. Jag hade bredde grädde över och dekorerade. Det funkade jättebra med hennes små kompisar. Man kan ju anpassa rulltårtan så det blir ganska små bitar - och ha mer eller mindre fuktig fyllning. Dessutom är det lätt att ta. Bokstaven såg jätteproffsig ut - och det var så himla lätt. Det kommer vi att fortsätta med även framtida födelsedagar.
 

marängtårta

Skrivet av  UlLi
det är godast enligt mina barn
 

Artiklar från Familjeliv